Patrycja Cybulska
Zaledwie pół roku trwała budowa nowoczesnego sejnera dla duńskiego klienta Karstensens Skibsvaerft A/S. Statek o nazwie GRATEFUL został zwodowany z Zakładzie Nowych Budów Stoczni Remontowej Nauta w Gdańsku. Dla stoczni było to czwarte wodowanie w tym roku.
– Sejner przeznaczony jest do połowu ryb i przewozu świeżej ryby w zbiornikach wypełnionych wodą morską – tłumaczy Jerzy Konieczny, wiceprezes zarządu Stoczni Remontowej Nauta.
Statek ma 69,95 m długości i 15 m szerokości. GRATEFUL jest siódmą jednostką wybudowaną na zlecenie firmy Karstensens Skibsvaerft A/S. Umowa została podpisana rok temu na targach Danfish w Aalborgu.
– Polacy budują bardzo dobre statki. Jesteśmy zadowoleni ze współpracy ze Stocznią Remontową Nauta – mówi William Whyte, armator sejnera GRATEFUL.
GRATEFUL to siostrzana jednostka statku Haugagut – jednego z pierwszych sejnerów zamówionych przez duńskiego klienta, którego wodowanie odbyło się dwa lata temu.
Nowoczesne statki
Obecnie w Zakładzie Nowych Budów w Gdańsku trwa budowa 7 nowych statków. Dostawy nowych jednostek zaplanowane są do końca 2017 roku.
– Zmierzamy w kierunku jednostek całkowicie wyposażonych; wkrótce będziemy wodować statek naukowo-badawczy dla uniwersytetu w Goeteborgu - zapowiada Konieczny.
Stocznia Remontowa Nauta specjalizuje się w nowoczesnych jednostkach rybackich, statkach naukowo-badawczych i do obsługi instalacji offshore. Doświadczenie zdobywane od 90 lat pozwoliło jej zbudować silną pozycję na rynku oraz uznanie armatorów i firm z branży morskiej. Stocznia wykonuje zarówno proste prace remontowe, jaki i skomplikowane przebudowy pływających jednostek. Trzy lata temu Nauta otworzyła w Gdańsku Zakład Nowych Budów, gdzie powstają średniej wielkości statki specjalistyczne, badawcze i rybackie. Stocznia Remontowa Nauta wykonuje także modernizacje i remonty okrętów wojennych na zlecenie Marynarki Wojennej RP.
Royal Navy prezentuje Agamemnona. To szósty okręt podwodny typu Astute z napędem atomowym
W stoczni Naval Group położono stępkę pod trzecią fregatę dla Marynarki Wojennej Grecji
Singapur na czele miast morskich świata. Gdańsk w morskiej 40-tce
Unibaltic wzbogaca swoją flotę o nowy statek. To także drugi w jej historii, jaki otrzymał nazwę Apatyth
W stoczni TKMS zwodowano czwarty okręt podwodny dla Singapuru
EST-Floattech dostawcą kontenerowego systemu akumulatorów dla pierwszego w pełni elektrycznego pchacza