PMK
Niezaspokojony apetyt na statki do przewozu LNG to prawdziwie zbawienie dla południowokoreańskiej stoczni Samsung Heavy Industries (SHI) w czasie kryzysu. Zakład niedawno wygrał kolejny kontrakt, tym razem na dwa gazowce LNG dla amerykańskiego armatora.
Kontrakt jest warty 367 mln dolarów, a statki maja być gotowe do 2020 roku. Zaledwie 3 dni wcześniej SHI otrzymało kontrakt na budowę dwóch gazowców LNG o ładowności 180 tys. mkw dla duńskiego armatora Celsius Tankers.
Oczekuje się, że większa liczba zamówień i obniżone koszty stałe popchną południowokoreańską stocznię Samsung Heavy Industries (SHI) do zysku operacyjnego w przyszłym roku – wynika z wypowiedzi niedawno mianowanego dyrektor generalnego stoczni - Nam Joon-ou.
Nam przejął kierownictwo w południowokoreańskim konstruktorze statków w grudniu 2017 r. Zastąpił Park Dae-Younga, który zrezygnował z powodu złych wyników biznesowych stoczni.
- Wzrost popytu ze strony właścicieli prawdopodobnie doprowadzi do powstania portfela zamówień o wartości 8 miliardów USD w 2018 roku w stosunku do ubiegłorocznych 6,9 miliarda USD – przekonuje Nam.
Co więcej, SHI planuje w tym roku obniżyć straty operacyjne, redukując je do 230 milionów dolarów z 490 miliardów USD zgłoszonych w 2017 roku. Oczekuje się, że sprzedaż na 2019 r. wyniesie około 6,9 mld dolarów wobec 7,4 mld dolarów w 2017 roku.
Nam wezwał także swoich pracowników, aby przyłączyli się do wysiłków stoczniowców, którzy zrezygnowali z kosztów, zrzekając się 10% wynagrodzenia, aby pomóc firmie wzmocnić swoją pozycję finansową.
Aby zwiększyć płynność, firma ogłosiła również plany wprowadzenia do kwietnia 2018 r. sprzedaży udziałów o wartości 1,36 mld dolarów. SHI rozpoczęło rok kolejną redukcją etatów. Firma zwolniła 30 procent członków zarządu, redukując liczbę członków do 50 z 72.ac
Venture Global LNG kupuje nowe gazowce. W tle postępowanie arbitrażowe największych firm energetycznych
Vera Navis projektuje innowacyjny patrolowiec dla Marynarki Wojennej Portugalii
Vard rozpoczyna próby morskie statku operacyjnego dla Rem Offshore
W stoczni Remontowa Shipbuilding S.A. odbędzie się położenie stępki pod niszczyciel min, przyszły ORP Rybitwa
W Singapurze przeprowadzono pierwsze na świecie bunkrowanie statku ciekłym amoniakiem
Wärtsilä wspiera zoptymalizowane operacje o niskiej emisji dla dwóch statków P&O Ferries