• <
KONGSBERG_2023

Salish Raven wrócił z prób morskich

pc

23.03.2017 23:07 Źródło: własne

Partnerzy portalu

Salish Raven wrócił z prób morskich - GospodarkaMorska.pl

W stoczni Remontowa Shipbuilding w Gdańsku trwa budowa kolejnego promu dla kanadyjskiego armatora BC Ferries. Będzie to już trzecia i ostatnia objęta kontraktem jednostka. Statek wrócił właśnie z prób morskich.

Program prób to jeden z warunków kontraktu podpisanego z kanadyjskim armatorem. Salish Raven przebywał na próbach morskich na Zatoce Gdańskiej przez kilka dni, a do stoczni Remontowa Shipbuilding powrócił w czwartek wieczorem.

Salish Raven ma 107,2 m długości, 24 m szerokości, a jego całkowita wysokość to 6,637 m. Na pokład zabierze 600 osób oraz 150 pojazdów osobowych. Jednostka może być zasilana gazem LNG lub alternatywnie paliwem diesla o niskiej zawartości siarki.

Prom powstaje w oparciu o projekt Remontowa Marine Design & Consulting.

W tym tygodniu do Kanady dodarł już drugi statek z tej serii – Salish Eagle. Regularne rejsy na trasie Tsawwassen-Southern Gulf Islands rozpocznie pod koniec czerwca i zastąpi na niej 51-letni prom Quenn of Nanaimo.

Pod koniec przyszłego miesiąca natomiast obsługę na trasie Comox-Powell River rozpocznie Salish Orca – siostrzana jednostka, która także powstała w Gdańsku dla tego samego armatora. Do Kolumbii Brytytyjskiej w Kanadzie dopłynęła na początku tego roku.

Salish Raven w liczbach

długość całkowita: 107,20 m
długość między pionami: ok. 103,45 m
szerokość konstrukcyjna: 23,50 m
szerokość maks.: 24,00 m
wysokość do pokładu głównego: 6,60 m
zanurzenie konstrukcyjne: ok. 4,65 m
maks. prędkość eksploatacyjna: 15,5 węzła
liczba pasażerów i załogi: 600
miejsca siedzące w pomieszczeniach pasażerskich: 480                                                                                                                                     miejsca siedzące na pokładach otwartych: 176
ładowność samochodów osobowych: 150                                                                                                                                                   pojemność zbiornika na paliwo LNG: ok. 130 m3
pojemność zbiorników na paliwo diesel: ok. 90 m3
pojemność zbiorników na wodę pitną: ok. 30 m3
pojemność zbiorników na wodę słodką techniczną: ok. 30 m3
notacja klasy: LR +100 A1 Passenger and Vehicle Ferry, „Strait of Georgia Service” + LMC, GF, CCS, IWS, ECO-, (A, GW, NOx-2, P, R, DIST, SOx), IHM/Green Passport, PCAC (33)
moc silników napędu głównego: 3 x 1480 kW/3 x 1425 kWe, 600 V, 60 Hz
silniki elektryczne pędników: 3 x ok. 1800 kW
dwuśrubowe pędniki azymutalne: 2 x ok. 1750 kW
awaryjny zespół prądotwórczy: 1 x 325 kWe, 600 V, 60 Hz

etmal_790x120_gif_2020

Partnerzy portalu

aste_390x150_2023
AVEXON

Dziękujemy za wysłane grafiki.