PMK
Rolls-Royce stworzył nowy system magazynowania energii na statkach bazujący na technologii litowej.
System o nazwie SAV-e Energy ma być bardziej oszczędny i wydatny od jego konkurentów. Wyposażony będzie w system chłodzenia baterii, a jego modułowa konstrukcja pozwoli mu dopasować się do zapotrzebowań energetycznych. Dodatkowo system współgra z międzynarodowymi regulacjami w sprawie niskich emisji.
Projekt został po części sfinansowany przez norweski program ENERGIX. Dodatkowo partnerami zostali trzej armatorzy: Color Line, Norled i Norwegian Coastal Administration (NCA) Shipping Company. Dzięki temu system będzie mocna zainstalować na wielu rodzajach statków, w tym na promach, wycieczkowcach czy jednostkach wielozadaniowych.
Magazynowanie energii jest główną zieloną inwestycją dla większości armatorów. Daje to korzyści finansowe, gdy system jest prawidłowo zaprojektowany dla określonego statku i obejmuje inteligentną kontrolę mocy. Firma Rolls-Royce dostarcza systemy magazynowania energii od 2010 roku, jednak rzeczywiste jednostki magazynowania energii były wcześniej dostarczane przez stronę zewnętrzną.
- Elektryzacja statków nabiera rozpędu. Od 2010 roku dostarczyliśmy systemy magazynowania energii o łącznej mocy około 15 MWh – powiedział Andreas Seth z Rolls-Royce.
W połączeniu z silnikiem LNG lub silnikiem hybrydowym system zwiększy wydajność i zredukuje emisję spalin. Dodatkowo może być sprzężony z większością jednostek napędowych.
- Systemy akumulatorowe stały się kluczowym elementem naszych systemów napędowych, a SAVe Energy jest wprowadzana w wielu projektach, nad którymi obecnie pracujemy. Obejmuje to program modernizacji promów wycieczkowych Hurtigruten, zaawansowanego statku rybackiego niedawno zamówionego przez Prestfjord i trwających modernizacji przybrzeżnych statków wsparcia. Jako dostawca systemu możemy znaleźć najlepsze rozwiązanie, biorąc pod uwagę zarówno koszty instalacji, jak i koszty operacyjne - powiedział Seth.
W stoczni Naval Group położono stępkę pod trzecią fregatę dla Marynarki Wojennej Grecji
Singapur na czele miast morskich świata. Gdańsk w morskiej 40-tce
Unibaltic wzbogaca swoją flotę o nowy statek. To także drugi w jej historii, jaki otrzymał nazwę Apatyth
W stoczni TKMS zwodowano czwarty okręt podwodny dla Singapuru
EST-Floattech dostawcą kontenerowego systemu akumulatorów dla pierwszego w pełni elektrycznego pchacza
Konferencja „Morska flota handlowa pod narodową banderą. Polską racją stanu!"