Paweł Kuś
Rolls-Royce podpisał warty 6,5 mln dolarów kontrakt z turecką stocznią Tersan Shipyard. Brytyjski koncern dostarczy napęd LNG na jeden ze statków do przewozu karmy dla ryb norweskiego armatora NSK Shipping.
Nowa jednostka będzie bardzo podobna, choć trochę większa, niż MS Hoydal – pierwszy na świecie tego typu statek z napędem LNG, który został wybudowany w 2012 roku. 81,5-metrowa jednostka będzie mogła przewieźć 2,7 tys. ton karmy dla ryb.
- NSK Shipping znany jest jako firma promująca nowoczesne technologie, które są przyjazne dla środowiska. To prawdziwy lider w żegludze przybrzeżnej. Tym bardziej się cieszymy ze współpracy z nimi – powiedziała Helge Gjerde, prezes Rolls-Royce Offshore and Merchant Solutions.
Układ napędowy LNG Rolls-Royca składa się z 8-cylindrowego silnika LNG Bergen C26:33, steru marki Promas, dwóch sterów strumieniowych oraz systemu automatyzacji. Silnik brytyjskiego koncernu potrafi także generować energię dla statku za pomocą systemu HSG.
Dwa największe na świecie promy wodorowe powstaną w Norwegii
Wyciek wody i porażenie prądem przyczyną śmierci technika na pokładzie promu Stena Line
Mein Shiff 7 przygotowuje się do prób morskich. To kolejny wycieczkowiec powstający w Meyer Turku
Wyposażenie napędu od Kongsberga nada prędkości fregatom niderlandzkiego "Miecznika"
Saab dostarczy siłom morskim Hiszpanii systemy ostrzegania laserowego dla nowych fregat
Tragedia w gdańskiej stoczni. To było morderstwo, nie wypadek