• <
KONGSBERG_2023

W Remontowa Shipbuilding położono stępkę pod budowę promu dla Kanadyjczyków

05.03.2015 14:29 Źródło: własne
Strona główna Przemysł Stoczniowy, Przemysł Morski, Stocznie, Statki W Remontowa Shipbuilding położono stępkę pod budowę promu dla Kanadyjczyków

Partnerzy portalu

W Remontowa Shipbuilding położono stępkę pod budowę promu dla Kanadyjczyków - GospodarkaMorska.pl

5 marca w Stoczni Remontowa Shipbuilding należącej do Grupy Kapitałowej Remontowa Holding S.A. odbyła się ceremonia położenia stępki pod budowę pierwszego z trzech, nowoczesnego, pasażersko – samochodowego promu zamówionego przez Kanadyjskiego Armatora - największego przewoźnika promowego w Ameryce Północnej i drugiego największego na świecie.

Położenie stępki jest zaraz po tzw. cięciu blach istotnym kamieniem milowym realizacji każdego projektu stoczniowego. Wieńczy on zakończenie obróbki prefabrykacji wstępnej kadłuba i rozpoczyna etap montażu poszczególnych elementów statku w całość. W odróżnieniu od cięcia blach, które jest fizycznym początkiem budowy, dzień położenia stępki jest dniem odniesienia przepisów i konwencji towarzystw klasyfikacyjnych.

W uroczystości otwierającej budowę uczestniczyli przedstawiciele władz BC Ferries z Kanady z Prezesem – panem Mike Corrigan na czele, jak również prezes zarządu Stoczni Remontowa Shipbuilding, pan Andrzej Wojtkiewicz.

Symboliczną srebrną monetę w sekcji dennej kadłuba przyspawał osobiście Wiceprezes Zarządu BC Ferries–
pan Mark Wilson.

Jak podkreśla prezes Andrzej Wojtkiewicz "Jest to szczególny projekt, ponieważ promy będą pierwszymi jednostkami zasilanymi między innymi gazem LNG, co jest specjalnością Stoczni Remontowa Shipbuilding, ale w rejonie Północnej Ameryki stanowi całkowicie nowatorskie rozwiązanie. BC Ferries jest pierwszym armatorem, który zdecydował się zakupić promy z tym systemem napędowym, co jednocześnie otwiera dla nas nowy obszar rynku". 

Kontrakt na budowę promów podpisany został pod koniec 2014 roku. Obejmuje on projekt,  budowę statków wraz z pełnym wyposażeniem oraz ich dostawę  do portu macierzystego.  Nowe promy zajmą we flocie Kanadyjskiego armatora miejsce dwóch blisko 50-letnich jednostek, które zostaną wycofane z użytku. Trzeci prom będzie stanowił sezonowe uzupełnienie oraz pełnił rolę promu zapasowego. Budowa pierwszej jednostki ma zostać zakończona w III kwartale 2016 roku.

etmal_790x120_gif_2020

Partnerzy portalu

aste_390x150_2023
AVEXON

Dziękujemy za wysłane grafiki.