• <
nauta_2024

Remontowa Shipbuilding rozpoczęła budowę hybrydowych promów dla Londynu

mk

20.04.2017 21:02 Źródło: własne
Strona główna Przemysł Stoczniowy, Przemysł Morski, Stocznie, Statki Remontowa Shipbuilding rozpoczęła budowę hybrydowych promów dla Londynu

Partnerzy portalu

Remontowa Shipbuilding rozpoczęła budowę hybrydowych promów dla Londynu - GospodarkaMorska.pl

Uroczystość cięcia blach w Stoczni Remontowa Shipbuilding, rozpoczęła budowę dwóch promów pasażersko-samochodowych dla londyńskiego przedsiębiorstwa transportu publicznego Transport for London. Hybrydowe promy o napędzie diesel - electric będą najbardziej ekologiczne na Tamizie. Jednostki posłużą mieszkańcom Londynu w przeprawie przez Tamizę łącząc dzielnice Woolwich i North Woolwich.

Zamówione przez Anglików jednostki to pierwsze promy o napędzie elektrycznym budowane w stoczni Remontowa Shipbuilding. Większy prom z tego typu, hybrydowym napędem zbudowała już stocznia Crist. Budowana w Gdyni jednostka typu ”double-ended ferry" jest przed próbami morskimi i na początku maja Crist przekaże ją fińskiemu armatorowi.

Budowane w RSB promy będą mogły zabrać na pokład 150 pasażerów i 45 samochodów osobowych. Miejsce dla siebie będą mieli także rowerzyści. Na pokładzie ładunkowym w strefie pojazdów kołowych wydzielony zostanie dla nich specjalny obszar, odseparowany od stref poruszania się pasażerów pieszych.

Przyjazny dla środowiska napęd hybrydowy, zapewni niższe koszty eksploatacji promów. Wyposażony będzie w dwa zespoły prądotwórcze z silnikami wysokoprężnymi. W normalnych warunkach będzie pracował tylko jeden z nich, a szczytowe zapotrzebowanie na moc wypełni energia elektryczna z baterii.

Zespoły prądotwórcze wyposażone zostaną również w systemy oczyszczania spalin: katalizatory SCR (Selective Catalytic Reduction) oraz filtry cząstek stałych DPF (Diesel Particulate Filter).

Na statkach zamontowane będą także cztery pędniki azymutalne napędzane zamontowanymi w pozycji pionowej silnikami elektrycznymi ze stałymi magnesami. Układy napędowe będą miały również specjalne zabezpieczenia na wypadek uszkodzenia części systemu.

Armatorem promów będzie Transport fo London.

Projekt techniczny jednostek przygotowało norweskie biuro projektowe LMG Marin, natomiast dokumentacje roboczą – biuro Remontowa Marine Design & Consulting, należące do Holdingu Remontowa. Będą one spełniały wymogi agendy rządowej Maritime & Coastguard Agency oraz klasyfikatora Lloyds Register of Shipping.

Promy dla londyńczyków będą gotowe na początku czwartego kwartału 2018 r.

etmal_790x120_gif_2020

Partnerzy portalu

EU_CERT_2024

Dziękujemy za wysłane grafiki.