Remontowa Marine Design & Consulting Sp. z o.o. opracowała nowy projekt promu pasażersko-samochodowego z napędem LNG na rynek europejski i północno-amerykański RMDC 3217.
Polskie biuro projektowe REMONTOWA Marine Design & Consulting, mające bogate doświadczenie w projektowaniu jednostek pasażerskich, przygotowało nowatorski projekt uniwersalnego promu pasażersko-samochodowego z napędem LNG/MGO, przeznaczonego do obsługi krótkich połączeń. Konstrukcja promu łączy wysokie możliwości przewozowe wraz bezpieczeństwem i komfortem podróży. Statek jest przyjazny ekologicznie - został zaprojektowany zgodnie z ostatnio wdrożonymi normami ekologicznymi ograniczającymi emisje szkodliwych substancji do atmosfery.
Wygodne pomieszczenia pasażerskie, zapewniające wysoki komfort podróży i widoki panoramiczne znajdują się na trzech górnych pokładach. Znajdują się na nich m.in. kafeteria, pomieszczenia rodzinne i miejsca zabaw dla dzieci, bussines-lounge, salon gier, sklep, informacja turystyczna oraz komfortowe miejsca do siedzenia na pokładach zamkniętych i otwartych.
Dziób i rufa statku wyposażone zostały w rampy umożliwiające sprawny załadunek i wyładunek 127 samochodów osobowych przewożonych na pokładzie głównym i pokładzie podnoszonym lub 16 samochodów ciężarowych przewożonych na pokładzie głównym.
Napęd jednostki stanowią dwa silniki średnio-obrotowe o mocy 4000 kW każdy, napędzające - poprzez przekładnię - dwie śruby nastawne. Energia elektryczna wytwarzana jest przez dwie prądnice wałowe i dwa generatory o mocy 960 kW każdy. Silniki główne i generatory wykonane są w wersji „dual-fuel”; na paliwo LNG i MGO.
Umieszczone na dziobie trzy stery strumieniowe umożliwiają precyzyjne manewrowanie w małych portach, w różnych warunkach pogodowych, przy sile wiatru dochodzącej do 50 węzłów. Komfort podróży w trudnych warunkach pogodowych poprawia chowany płetwowy stabilizator przechyłów.
Konstrukcja statku została zaprojektowana na 40 lat użytkowania, spełnia najnowsze normy bezpieczeństwa SOLAS, normy emisji szkodliwych substancji do atmosfery oraz przystosowana jest do eksploatacji w trudnych warunkach pogodowych do 9 stopni w skali Beuforta.
Dane techniczne jednostki:
Długość - 101,8 m
Szerokość - 17,0 m
Zanurzenie - 3,4 m
Nośność - 900 t
Liczba pasażerów - 1000
Liczba samochodów osobowych - 127
Liczba samochodów ciężarowych - 16
Prędkość - 16,5 w
Dwa największe na świecie promy wodorowe powstaną w Norwegii
Wyciek wody i porażenie prądem przyczyną śmierci technika na pokładzie promu Stena Line
Mein Shiff 7 przygotowuje się do prób morskich. To kolejny wycieczkowiec powstający w Meyer Turku
Wyposażenie napędu od Kongsberga nada prędkości fregatom niderlandzkiego "Miecznika"
Saab dostarczy siłom morskim Hiszpanii systemy ostrzegania laserowego dla nowych fregat
Tragedia w gdańskiej stoczni. To było morderstwo, nie wypadek