mk
Wawel, prom typu Ro-Pax, pływający w barwach Polferries, przejdzie remont w Stoczni Nauta. 2 lutego w godzinach wieczornych jednostka została zadokowana w suchym doku SD I.
Stocznia Nauta wykona na jednostce standardowy remont konserwacyjno-dokowy. Wawel ma prawie 164 m długości i 27,6 m szerokości, jednorazowo może zmieścić na pokładzie 1000 pasażerów oraz 310 samochodów osobowych i 50 ciężarowych.
Dla Stoczni Nauta jest to kolejny w ostatnim czasie remont wykonywany na zamówienie Polskiej Żeglugi Bałtyckiej. W listopadzie w suchym doku SD I remont przeszedł prom Mazovia, zakres prac na tej jednostce obejmował prace konserwacyjno-malarskie na kadłubie, rampach i w zbiornikach, naprawę płetw sterów, prace elektryczne, maszynowe oraz prace w części hotelowej. Co więcej, armatorzy zarówno polscy jak i zagraniczni, coraz częściej powierzają Naucie remonty promów pasażerskich. W ostatnich latach Nauta pracowała m.in. dla takich armatorów promowych jak: TT Line (Peter Pan), Stena Line (Stena Superfast X, Stena Alegra, Stena Baltica), Finnlines, Unity Line (Polonia, Wolin, Gryf) i Polferiies (Mazovia).
Royal Navy prezentuje Agamemnona. To szósty okręt podwodny typu Astute z napędem atomowym
W stoczni Naval Group położono stępkę pod trzecią fregatę dla Marynarki Wojennej Grecji
Singapur na czele miast morskich świata. Gdańsk w morskiej 40-tce
Unibaltic wzbogaca swoją flotę o nowy statek. To także drugi w jej historii, jaki otrzymał nazwę Apatyth
W stoczni TKMS zwodowano czwarty okręt podwodny dla Singapuru
EST-Floattech dostawcą kontenerowego systemu akumulatorów dla pierwszego w pełni elektrycznego pchacza