Pod koniec ubiegłego tygodnia zawinął do Stoczni Marynarki Wojennej S.A. na remont dźwig pływający DP 15 gdańskiego armatora WUŻ Gdańsk. Odnawianie jednostki potrwa 14 dni.
Główny zakres prac obejmuje konserwację, zmycie, HP piaskowanie oraz malowanie kadłuba. Ponadto przewidziane jest mycie i konserwacja łańcuchów kotwicznych i kotwic, prace przy ochronie katodowej kadłuba - wymiana cynków jak również przegląd armatury dennej i burtowej. Oprócz tego wykonane zostaną prace konserwacyjne i przegląd steru strumieniowego, zmycie i malowanie maszynowni dźwigu, drobne prace stalowe na kadłubie. Dźwig ten został wybudowany przez SMW S.A. w Gdyni w roku 1988.
Dodajmy, że dźwigi pływające to specjalistyczne jednostki wyposażone w żuraw zamocowany na stalowym pływającym pontonie. Dźwigi tego typu wykorzystywane są do prac w stoczniach, portach, na otwartym morzu, w miejscach, gdzie praca żurawi stoczniowych lub portowych jest niemożliwa. Mogą mieć swój własny napęd, jednostki bez napędu przemieszczane są przy pomocy holowników lub pchaczy.
Największym pływającym dźwigiem w polsce jest MAJA należaca do Polskiego Ratownictwa Okrętowego o maksymalnym udźwigu 330 ton. DP 15 na haku głównym może unieść maksymalnie 63 tony.
Royal Navy prezentuje Agamemnona. To szósty okręt podwodny typu Astute z napędem atomowym
W stoczni Naval Group położono stępkę pod trzecią fregatę dla Marynarki Wojennej Grecji
Singapur na czele miast morskich świata. Gdańsk w morskiej 40-tce
Unibaltic wzbogaca swoją flotę o nowy statek. To także drugi w jej historii, jaki otrzymał nazwę Apatyth
W stoczni TKMS zwodowano czwarty okręt podwodny dla Singapuru
EST-Floattech dostawcą kontenerowego systemu akumulatorów dla pierwszego w pełni elektrycznego pchacza