Kończy się tegoroczny sezon remontowy statków Polskiej Żeglugi Morskiej. Ostatnią jednostką, jaka przebywa na doku jest m/v "Wicko", remontowany w MSR "Gryfia" w celu odnowienia dokumentów klasyfikacyjnych. Statek opuści stocznię w połowie listopada. Firma wydała w tym roku ponad 30 mln zł na remonty.
- W tym roku PŻM przeprowadziła 30 remontów, w tym 16 związanych z odnowieniem klasy oraz 14 pośrednich. Zdecydowaną większość remontów przeprowadziły polskie stocznie : MRS "Gryfia w Szczecinie, "Nauta" w Gdyni oraz "Remontowa" z Gdańska. Łącznie na prace w polskich "remontówkach" PŻM wydała w tym roku około 32 milionów złotych - skomentował Krzysztof Gogol, Rzecznik Prasowy Grupy PŻM.
Oprócz typowych prac remontowych wykonywano także prace modernizacyjne. W zakresie systemów paliwowych przystosowujących jednostki do wykorzystywania paliwa niskosiarkowego, prace wykonano m.in. na : m/s "Podhale", m/s "Warmia", m/s "Mazury" oraz m/s "Wadowice". Wykonano także prace przy modernizacji systemów cumowania, przystosowania do przewozu ładunków niebezpiecznych (m/s "Szczecin"), modernizacji układów sterowania (m/s "Irma", m/s "Isolda"), wymiany olejów na biodegradowalne, przeróbki balastów dla dodatkowych ładowni (m/s "Giewont", m/s "Jawor") oraz montażu systemu łączności Visat, umożliwiającego odbiór Internetu drogą satelitarną, a więc niezależnie od zasięgu stacji brzegowych.
Wiele z tych kosztownych modernizacji było związanych z nowymi wymogami konwencyjnymi.
Carnival Corporation z dobrym wynikiem za pierwszy kwartał
Stoczniowcy wyróżnieni przez marszałka za wkład w rozwój województwa pomorskiego
Optonaval nawiązuje współpracę z Damen Naval przy budowie niemieckich fregat nowej generacji
Rozpoczyna się budowa trzeciego, atomowego okrętu podwodnego dla Francji
Elektryczne wodoloty ze Sztokholmu wypłyną na wody Abu Zabi
Morskie baterie pod kontrolą. Corvus Energy skontroluje baterie w czasie rejsu