Negocjacje w sprawie przejęcia udziałów w Stoczni Marynarki Wojennej (SMW) przez Polską Grupę Zbrojeniową (PGZ) są na finałowym etapie. Szef PGZ twierdzi, że do przejęcia może dojść za miesiąc lub dwa.
- Jesteśmy w tej chwili, jako PGZ, w bardzo zaawansowanych rozmowach z Agencją Rozwoju Przemysłu dotyczących przejęcia akcji Stoczni Marynarki Wojennej. Zarówno ze strony Agencji Rozwoju Przemysłu (ARP), jak i PGZ, przeprowadzono już niemal wszystkie formalności konieczne do sfinalizowania sprawy – ogłosił Wojciech Dąbrowski podczas środowego spotkania z dziennikarzami.
Przejęcie nastąpi poprzez podwyższenie kapitału PGZ, nie zakup. Podwyższenie kapitału PGZ odbędzie się poprzez aport, wkład niepieniężny, dokonany przez ARP. Aport będzie dotyczył wszystkich 99 procent akcji stoczni będących w posiadaniu ARP.
Wojciech Dąbrowski stwierdził, że PGZ będzie wykorzystać potencjał Stocznia Marynarki Wojennej m.in. w programie zwalczania zagrożeń na morzu. - Jesteśmy obecnie w konsorcjum dotyczącym programów "Miecznik" i "Czapla" - powiedział Dąbrowski.
Przypomniał również że w Stoczni Marynarki Wojennej kontynuowane jest postępowanie upadłościowe. - Zgodnie z deklaracjami pani syndyk, ma być jak najszybciej doprowadzone do zmiany formy na układową. I tak naprawdę udział SMW w konsorcjum z PGZ i - mam nadzieję, zawarcie przez to konsorcjum kontraktu z Inspektoratem Uzbrojenia, doprowadzi do wykreowania takiej sytuacji ekonomicznej, która będzie uzasadniała przeprowadzenie postępowania układowego" - powiedział Dąbrowski.
Szef PGZ stwierdził ponadto, że SMW nie będzie stanowiło konkurencji dla wchodzącej w skład PGZ stoczni Nauta. Trwają rozmowy na temat podziału pracy pomiędzy poszczególnymi firmami działającymi w ramach grupy.
Przypomnijmy, że upadłość likwidacyjna Stoczni Marynarki Wojennej w Gdyni została ogłoszona przez Sąd Gospodarczy w kwietniu 2011 roku (od 2009 roku znajdowała się w procesie upadłości układowej). Od tego czasu sytuacja w stoczni uległa znacznej poprawie m.in. dzięki przeprowadzonym działaniom restrukturyzacyjnym w obszarze majątku, organizacji i zatrudnienia, a także realizowanym kontraktom głównie na rzecz Ministerstwa Obrony Narodowej.
Tragedia w gdańskiej stoczni. To było morderstwo, nie wypadek
Dzięki systemowi smarowania powietrzem OceanGlide firma Alfa Laval podpisała pierwsze porozumienie o współpracy z koreańską stocznią
5 wiodących flot świata ma wartość PKB Polski. Polska nie jest drugą Japonią
Eureka Shipping ogłasza budowę najnowocześniejszego statku do transportu cementu
W Japonii powstanie innowacyjny statek do transportu komponentów do morskich turbin wiatrowych
Pojazd rodem z science-fiction ma wzmocnić potencjał ukraińskich sił morskich