W poniedziałek 31 października do Stocznia Nauta przypłynął prom Mazovia należący do Polskiej Żeglugi Bałtyckiej. W trakcie najbliższych dni na jednostce zostanie wykonany remont dokowy.
W suchym doku SD I przeprowadzone zostaną prace konserwacyjno-malarskie na kadłubie, rampach i w zbiornikach, naprawa płetw sterów, prace elektryczne, maszynowe oraz prace w części hotelowej.
Mazovia jest jednym z najbardziej charakterystycznych polskich promów – wyróżnia ją kolorowe graffiti umieszczone na dziobie. Ro-Pax ma 168 m długości i prawie 28 m szerokości, długość linii ładunkowej wynosi 2620 m. Jednostka może jednorazowo przewieźć 1000 pasażerów oraz 600 samochodów osobowych lub 140 ciężarowych. Prom został wybudowany w 1996 r., a pod koniec grudnia 2014 został zakupiony przez PŻB do obsługi linii Świnoujście – Ystad.
***
Stocznia Remontowa Nauta może poszczycić się dziewięćdziesięcioletnią obecnością na rynku oraz uznaniem armatorów i firm z branży morskiej. Wykonuje zarówno standardowe prace remontowe na statkach różnych typów i rozmiarów, jak też skomplikowane konwersje i przebudowy jednostek pływających. Trzy lata temu Stocznia Nauta powróciła na rynek nowych budów i wyspecjalizowała się w budowie średniej wielkości statków rybackich, specjalistycznych i badawczych. Współpracując z Marynarką Wojenną RP, Stocznia Nauta wykonuje także remonty i modernizacje okrętów wojennych. Stocznia Remontowa Nauta posiada rozległe zaplecze techniczne – zakład przy ulicy Czechosłowackiej w Gdyni z dostępem do dwóch suchych doków pozwala obsługiwać nawet największe statki, wpływające na Bałtyk, a infrastruktura Zakładu Nowych Budów w Gdańsku dostosowana jest do budowy nowoczesnych jednostek.
Royal Navy prezentuje Agamemnona. To szósty okręt podwodny typu Astute z napędem atomowym
W stoczni Naval Group położono stępkę pod trzecią fregatę dla Marynarki Wojennej Grecji
Singapur na czele miast morskich świata. Gdańsk w morskiej 40-tce
Unibaltic wzbogaca swoją flotę o nowy statek. To także drugi w jej historii, jaki otrzymał nazwę Apatyth
W stoczni TKMS zwodowano czwarty okręt podwodny dla Singapuru
EST-Floattech dostawcą kontenerowego systemu akumulatorów dla pierwszego w pełni elektrycznego pchacza