• <
KONGSBERG_2023

Nowy prom dla PŻB projektują trzy biura. Zakup materiałów od przyszłego miesiąca

pc

06.04.2018 10:07 Źródło: własne
Strona główna Przemysł Stoczniowy, Przemysł Morski, Stocznie, Statki Nowy prom dla PŻB projektują trzy biura. Zakup materiałów od przyszłego miesiąca

Partnerzy portalu

Nowy prom dla PŻB projektują trzy biura. Zakup materiałów od przyszłego miesiąca - GospodarkaMorska.pl

Jak ustaliło Radio Szczecin, nowy prom dla Polskiej Żeglugi Bałtyckiej projektują trzy biura. Od przyszłego miesiąca ma się rozpocząć zakup materiałów. W rozmowie ze szczecińską rozgłośnią Marek Gróbarczyk, minister gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej, potwierdził, że środki finansowe na budowę jednostki są zabezpieczone.

– W momencie uzyskania projektu roboczego, rozpoczniemy prace na pochylni. Projektanci potwierdzają, że w połowie roku rozpocznie się zakup materiałowy. Jest to zgodne z planem i założeniami – powiedział dla Radia Szczecin Marek Gróbarczyk, minister gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej.

Materiały na budowę promu zamawiać ma Morska Stocznia Remontowa Gryfia, która wykona jednostkę.

Nowy statek dla PŻB będzie promem samochodowo-pasażerskim typu ro-pax. Według planów, długość linii ładunkowej jednostki to ok. 3 tys. m. Na promie zmieści się ok. 165 samochodów ciężarowych oraz 50 samochodów osobowych. Jednostka będzie mogła zabrać 400 pasażerów oraz 71 członków załogi. Prom zostanie wyposażony w nowoczesne rozwiązania, które pozwolą skrócić czas załadunku i rozładunku. Będą to m.in. rampy lądowe na poziomie pokładu drugiego i trzeciego, co umożliwi jednoczesne ładowanie na dwóch poziomach. Rampa na pokładzie drugim ma mieć szerokość 15 m, co umożliwi załadunek dwóch zestawów równocześnie.

Stępkę pod budowę pierwszego promu ro-pax dla Polskiej Żeglugi Bałtyckiej położono w szczecińskiej stoczni 23 czerwca ubiegłego roku.

Według planów inwestycyjnych, jednostka ma być gotowa do zwodowania w przyszłym roku, a na początku 2020 r. przekazana PŻB. Będzie prawdopodobnie obsługiwała połączenie Świnoujście-Ystad.

Polska Żegluga Bałtycka ma w swojej flocie cztery promy pasażersko-samochodowe: m/f Wawel z 1980 r., m/v Baltivię z 1981 r., m/f Mazovię z 1996 r. oraz m/f Cracovię z 2002 r. Jednostki te pływają na trasach między portem w Gdańsku i szwedzką miejscowością Nynäshamn, oraz Świnoujściem a szwedzkim portem Ystad. Obecnie w Gdańskiej Stoczni Remontowa trwa remont piątej jednostki – Nova Star. Wyczarterowany na razie na dwa lata prom będzie pływał na trasie Gdańsk-Nynäshamn. Wejście na linię planowane jest na maj, co jest uzależnione od daty zakończenia prac w stoczni.

etmal_790x120_gif_2020

Partnerzy portalu

aste_390x150_2023
AVEXON

Dziękujemy za wysłane grafiki.