Kilka tragicznych zatonięć promów w latach 1987- 2014 świadczy o konieczności prowadzenia dalszych prac nad kwestiami niezatapialności i stateczności awaryjnej, ujętych przez przepisy międzynarodowe w rezolucjach Międzynarodowej Organizacji Morskiej IMO – MSC.216(82). Zmieniony rozdział II-1 „Niezatapialność i stateczność awaryjna” Konwencji SOLAS 1974 oraz obszerne noty wyjaśniające (MSC.281(85)) nie wyczerpują tematu bezpieczeństwa awaryjnego.
Skutki wpływu podziału przestrzennego statku na jego stateczność w stanie uszkodzonym stały się inspiracją do podjęcia w Polskim Rejestrze Statków prac naukowo badawczych nad bezpieczeństwem promów ro-pax.
Rozwiązania projektowe, które proponuje się zastosować na statkach typu ro-pax, opierać się będą na sprawdzonych obliczeniach z wykorzystaniem autorskiego oprogramowania PRS pod nazwą WinSea. Obliczany na podstawie tego oprogramowania wskaźnik podziału grodziowego dla różnych konfiguracji przestrzennych, odpowiadający prawdopodobieństwu przetrwania w przypadku uszkodzenia statku, pozwala analizować różne zmiany konstrukcyjne i wybrać projekt poprawny ze względu na bezpieczeństwo statku w stanie awaryjnym.
Polski Rejestr Statków przedstawia środowisku morskiemu swoją gotowość do przeprowadzania obliczeń i analiz otrzymanych wyników dla promów typu ro-pax oferując wyspecjalizowaną kadrę i oprogramowanie.
W ramach dzielenia się własną wiedzą i doświadczeniem Polski Rejestr Statków przeprowadził szkolenia zewnętrzne: „Normowanie Konwencji SOLAS – probabilistyczna koncepcja niezatapialności” na temat metody obliczania wskaźnika podziału grodziowego.
Załączony raport zawiera analizę wielkości współczynnika podziału grodziowego dla różnych rozwiązań konstrukcyjnych opierając się na wyjściowej bazowej konstrukcji statku rzeczywistego. W szczególności analizuje się wpływ wysokości dna podwójnego, pontonu wypornościowego pod pokładem grodziowym oraz zbiorników bocznych na i pod pokładem wypornościowym, jak również wzniosu pokładu grodziowego w jego części rufowej i dziobowej.
Royal Navy prezentuje Agamemnona. To szósty okręt podwodny typu Astute z napędem atomowym
W stoczni Naval Group położono stępkę pod trzecią fregatę dla Marynarki Wojennej Grecji
Singapur na czele miast morskich świata. Gdańsk w morskiej 40-tce
Unibaltic wzbogaca swoją flotę o nowy statek. To także drugi w jej historii, jaki otrzymał nazwę Apatyth
W stoczni TKMS zwodowano czwarty okręt podwodny dla Singapuru
EST-Floattech dostawcą kontenerowego systemu akumulatorów dla pierwszego w pełni elektrycznego pchacza