• <
KONGSBERG_2023

Ponad 30 Polaków pracuje przy budowie największego żaglowca świata (zdjęcia)

jk

02.11.2017 13:16 Źródło: własne
Strona główna Przemysł Stoczniowy, Przemysł Morski, Stocznie, Statki Ponad 30 Polaków pracuje przy budowie największego żaglowca świata (zdjęcia)

Partnerzy portalu

Ponad 30 Polaków pracuje przy budowie największego żaglowca świata (zdjęcia) - GospodarkaMorska.pl

Stocznia Brodosplit ze Splitu zatrudniła 34 pracowników z polskiej firmy Activ. Polacy pomagają w budowie największego na świecie statku żaglowego Flying Clipper.

Pacownicy stoczni Activ wykonują prace związane z dekoracją wnętrz jednostki: prace stolarskie w pomieszczeniach wspólnych dla pasażerów i załogi, a także przy cięciu i instalowaniu blach. - Wygraliśmy przetarg na wyposazenie pomieszczeń publicznych i restauracji. Meble, które montujemy na pokładzie pochodzą z fabryki firmy Activ. Ponadto realizujemy prace zwiazne z montażem izolacji, blachownia oraz ścian i sufitów - mówi Tomasz Pakos, menadżer projektu ze stoczni Activ. - Wybierajac naszą ofertę Chorwacy postawili na doświadczenie i profesjonalizm - dodaje.

Tomasz Pakos przekonuje, że Polacy świetnie się sprawdzają przy realizowaniu tego projektu. Tak dobrze, że przedstawiciele chorwackiej stoczni kierują kolejne zapytania pod adresem firmy związane z realizacjami nowych budów.

Polacy bedą uczestniczyć w pracach przy żaglowcu do samego końca, czyli do lipca 2018 roku. Wtedy jednostka ma być oddana armatorowi. 

Flying Clipper, pięciomasztowy żaglowiec, mierzy 162,22 m długości, a powierzchnia jego żagla to 6 347 m2. Będzie największą tego typu jednostką na świecie. Statek budowany jest dla armatora Star Clippers. Flying Clipper przejmie rolę największego żaglowca po Royal Clipperze, który może zabrać "jedynie" 277 pasażerów.

Na pokładzie Flying Clipper pomieści się 139 członków załogi oraz 300 pasażerów. Zaplanowano dla nich 150 kabin oraz liczne atrakcje, m.in.: cztery bary, trzy baseny, jadalnię, spa, bibliotekę i platformy sportów wodnych. Flying Clipper wzorowany jest na zbudowanym w 1911 r. statku France II, który w tamtym okresie był największym żaglowcem w historii świata.

Projekt zwodowanego w sobotę żaglowca przygotował Zygmunt Choreń, zwany „ojcem żaglowców”. Spod jego ręki wyszły projekty największych na świecie statków żaglowych, m.in. SV Royal Clipper, Fryderyk Chopin, STS Dar Młodzieży i pięć podobnych jednostek dla ZSRR, które są eksploatowane do dzisiaj.

etmal_790x120_gif_2020

Partnerzy portalu

aste_390x150_2023
AVEXON

Dziękujemy za wysłane grafiki.