Markos, polska firma ze Słupska, wybudowała dwie szybkie łodzie motorowe (RIB) na zlecenie New Madera RIBs BV. Jednostki będą służyły do transportu personelu obsługującego platformy wiertnicze.
Polskie motorówki odznaczają się długością 11,5 metra, szerokością 3,45 metra oraz prędkością 35 węzłów.
- Największym rynkiem zbytu na produkowane przez nas łodzie turystyczne jest rynek holenderski i niemiecki. Ze specyfiki żeglugowej Holandii wynikają parametry tych łodzi. Do żeglugi po kanałach najchętniej wybierane są nasze łodzie o długościach 5,5-7,2 m z silnikiem stacjonarnym o mocy 11-40 kM, oferujemy również napęd elektryczny. Łodzie te mogą przewozić od 2 do 16 pasażerów. Są dostępne w pełnej gamie kolorystycznej. Na życzenie klientów łodzie te są dodatkowo wyposażane – mówi Adam Studzieniecki, dyrektor produkcji w Markosie.
Firma Markos to producent wyrobów kompozytowych, firma z ponad 20-letnią tradycją i kilkuset osobową załogą. Przedsiębiorstwo specjalizuje się w technologii próżniowej infuzji żywicy, a także procesach laminowania ręcznego oraz w procesach form zamkniętych (RTM). Markos posiada uznanie wiodących towarzystw klasyfikacyjnych w zakresie budowy łodzi ratunkowych, ratowniczych i technicznych.
Wiatr wieje jak nigdy wcześniej. Rynek turbin wiatrowych z rekordami
MFW: Nieefektywna ochrona infrastruktury krytycznej w RP przed atakami w cyberprzestrzeni
ABL wykona usługi badania gwarancyjnego dla gazowego projektu Neptun Deep na Morzu Czarnym
Warsztaty nurkowe służb zorganizowane przez WZD MOSG
Mein Shiff 7 przygotowuje się do prób morskich. To kolejny wycieczkowiec powstający w Meyer Turku
Ray White Marine wyłącznym dystrybutorem Sunreef Yachts w Nowej Zelandii