Prace nad pogłębianiem Kanału Sueskiego zostaną ukończone zgodnie z planem, czyli w lipcu tego roku – oświadczyły egipskie władze.
- Wraz z ukończeniem inwestycji, czeka nas więcej wyzwań, ale jesteśmy na nie gotowi. Dla Egiptu będzie to nowy rozdział w historii – mówił Mohab Mamish, prezes Suez Canal Authority, operatora Kanału Sueskiego. Mamish wspomniał także, że trwają już przygotowania do ceremonii inauguracyjnej, która odbędzie się w sierpniu.
Dotychczas z dna kanału usunięto 131 mln m.szesc. piasku. Na ten wynik złożyła się praca aż 37 pogłębiarek. Dziennie usuwano ok. 1,5 mln m.szesc. piasku. W projekcie brało udział aż sześć firm zajmujących się pogłębianiem: National Marine Dredging Company (ZEA), Royal Boskalis Westminster oraz Van Oord (Holandia), Jan de Nul Group i Deme Group (Belgia) oraz Great Lakes Dredge and Dock Company (USA).
Nowy szlak wodny warty 8,4 mld dolarów będzie przylegał równolegle do istniejącego już kanału, a jego długość osiągnie 72 km. Inwestycja ma przyśpieszyć ruch na Kanale Sueskim oraz znacząco wesprzeć ekonomię Egiptu. W 2023 roku roczne dochody mają wzrosnąć z 5,1mld do 13,2 mld dolarów, a liczba statków przepływających tą trasą z 49 do 97 dziennie. Również wprowadzenie systemu rabatów ma sprawić, że przeprawa kanałem stanie się bardziej opłacalna niż trasa wymagająca opływania Przylądka Dobrej Nadziei. Obniżki cen ustalane będą indywidualnie, po wnikliwej analizie porównawczej całkowitego kosztu przepływu statku Kanałem Sueskim i alternatywnymi trasami.
175-letni Kanał Sueski to najszybsze połączenie wodne między Europą i Azją. Jego wodami przepływa ok. 7 proc. światowego handlu morskiego. Całkowita długość kanału to 163 km, a szerokość 160-200 m. Po licznych rozbudowach i modernizacjach kanał mogą pokonywać statki o zanurzeniu do 20 metrów i szerokości 77 metrów. Dziennie przepływa tędy około 75 jednostek.
W stoczni Naval Group położono stępkę pod trzecią fregatę dla Marynarki Wojennej Grecji
Singapur na czele miast morskich świata. Gdańsk w morskiej 40-tce
Unibaltic wzbogaca swoją flotę o nowy statek. To także drugi w jej historii, jaki otrzymał nazwę Apatyth
W stoczni TKMS zwodowano czwarty okręt podwodny dla Singapuru
EST-Floattech dostawcą kontenerowego systemu akumulatorów dla pierwszego w pełni elektrycznego pchacza
Konferencja „Morska flota handlowa pod narodową banderą. Polską racją stanu!"