PMK
Klasa energetyczna A+ to najwyższy wskaźnik efektywności energetycznej statku. Taką etykietę po raz pierwszy w Polsce otrzymała jednostka Bow Fagus, która przeszła modernizację w stoczni Remontowa SA w Gdańsku.
Chemikaliowiec, należący do norweskiego armatora Odfjell, wcześniej odznaczał się zaledwie klasą energetyczną D+. To trzecia jednostka tego przewoźnika, która została dostosowana do klasy A+.
Dzięki modernizacjom w polskiej stoczni Bow Fagus obniżył spalanie paliwa i emisję zanieczyszczeń aż o 20 proc. To oznacza, że statek ma obecnie efektywność podobną do obecnie budowanych ekojednostek. Oprócz modernizacji energetycznej Bow Fagus przeszedł także prace remontowe i konserwacyjne, w tym: przegląd silników, kotłów, prądnicy, armatury wymianę orurowania, malowanie kadłuba.
Bow Fagus został zbudowany w 1995 roku w stoczni Floro. Jednostka ma 183 metry długości, 32 metry szerokości, a jego zanurzenie wnosi 10,7 metra. Statek może się także pochwalić nośnością 37,4 tys. ton.
To nie był pierwszy kontrakt Remontowej na modernizację energetyczną statku. Podobne remonty przechodziły tam promy armatorów Stena Line czy Finnlines.
Dwa największe na świecie promy wodorowe powstaną w Norwegii
Wyciek wody i porażenie prądem przyczyną śmierci technika na pokładzie promu Stena Line
Mein Shiff 7 przygotowuje się do prób morskich. To kolejny wycieczkowiec powstający w Meyer Turku
Wyposażenie napędowe od Kongsberga nada prędkości fregatom niderlandzkiego "Miecznika"
Saab dostarczy siłom morskim Hiszpanii systemy ostrzegania laserowego dla nowych fregat
Tragedia w gdańskiej stoczni. To było morderstwo, nie wypadek