jk
Stocznia Vard zbuduje luksusowy polarny statek wycieczkowy dla francuskiego aramtora Ponant. Wartość kontraktu wynosi około 2,7 miliarda koron norweskich. Będzie to unikalny i najnowocześniejszy elektryczny hybrydowy lodołamacz rejsowy z napędem LNG.
Koncepcja statku została opracowana przez Ponant, Stirling Design International, Aker Arctic i VARD. Statek jest zaprojektowany do odbywania wypraw w miejsca polarne, m.in. Morze Weddella, Morze Rossa i Wyspa Piotra I. Lodołamacz Polar Class 2 spełnia najwyższe standardy w zakresie zastosowanych rozwiązań przyjaznych dla środowiska. Jest to pierwszy elektryczny hybrydowy lodołamacz rejsowy z podwójnym napędem, wyposażony w akumulatory o dużej pojemności i magazyn LNG. Będzie również wyposażony w miejsca na dwa helikoptery w hangarze wewnętrznym.
Lodołamacz Ponant będzie miał około 30 000 ton pojemności brutto, mierzył około 150 metrów długości, 28 metrów szerokości i będzie pływał z prędkością do 15 węzłów. Statek bedzie mógł pomieścić 270 pasażerów w 135 kabinach, a także 180 załogantów. Kadłub jednostki zostanie zbudowany w Vard Tulcea w Rumunii.
Oprócz lodołamacza, w VARD powstają jeszcze cztery luksusowe statki wycieczkowe dla Pontant. Pierwszy statek zostanie dostarczony w drugim kwartale 2018 r., dostawy kolejnych trzech jednostek przewidziane są w okresie od jesieni 2018 r. do lata 2019 r.
Tragedia w gdańskiej stoczni. To było morderstwo, nie wypadek
Dzięki systemowi smarowania powietrzem OceanGlide firma Alfa Laval podpisała pierwsze porozumienie o współpracy z koreańską stocznią
5 wiodących flot świata ma wartość PKB Polski. Polska nie jest drugą Japonią
Eureka Shipping ogłasza budowę najnowocześniejszego statku do transportu cementu
W Japonii powstanie innowacyjny statek do transportu komponentów do morskich turbin wiatrowych
Pojazd rodem z science-fiction ma wzmocnić potencjał ukraińskich sił morskich