pc
AIDAnova rośnie w oczach. W sobotę Kanałem Kilońskim przetransportowano drugi i ostatni blok kadłuba pierwszego na świecie wycieczkowca napędzanego LNG. Statek pasażerski ma zostać dostarczony jesienią przyszłego roku przez stocznię Meyer Werft Papenburg.
Blok kadłuba pokonał trasę ze stoczni Neptun Werft z grupy Meyer Werft w Warnemünde do stoczni Meyer Werft w Papenburgu. Floating Engine Room Unit (FERU), czyli posiadający pływalność blok z siłownią, ma 120 m długości oraz 42 m szerokości. To czteropiętrowa część kadłuba wyposażona w trzy zbiorniki LNG. Dwa o pojemności 1 550 m3 (35 m x 8 m) i jeden o pojemności 520 m3 (28 m x 5 m). Pierwszy tego typu blok dotarł do Papenburga we wrześniu.
AIDAnova (pojemność brutto 180 000 ton) to trzynasta jednostka we flocie AIDA. Będzie wypływać w 7-dniowe rejsy po Maderze i Wyspach Kanaryjskich. Pierwsza podróż planowana jest na grudzień 2018 r.
Wycieczkowiec jest budowany głównie na potrzeby rynku niemieckiego, oferując takie udogodnienia, jak 17 restauracji i 23 bary oraz apartamenty penthouse o powierzchni 53 metrów kwadratowych dla maksymalnie pięciu osób. Nowe mniejsze apartamenty zostały zaprojektowane z prywatną oranżerią (ogród zimowy).
Będzie to pierwszy wycieczkowiec napędzany paliwem LNG. – Dzięki koncepcji „Green Cruising”, AIDA Cruises będzie pierwszą firmą żeglugową na świecie, zdolną do obsługi nowej generacji statków przy użyciu 100 % LNG – poinformował armator.
AIDA Cruises zamówiła statek latem 2015 r. w ramach umowy dotyczącej budowy dwóch statków wycieczkowych nowej generacji.
W stoczni Remontowa Shipbuilding S.A. odbędzie się położenie stępki pod niszczyciel min, przyszły ORP Rybitwa
Venture Global LNG kupuje nowe gazowce. W tle postępowanie arbitrażowe największych firm energetycznych
Vera Navis projektuje innowacyjny patrolowiec dla Marynarki Wojennej Portugalii
Vard rozpoczyna próby morskie statku operacyjnego dla Rem Offshore
W Singapurze przeprowadzono pierwsze na świecie bunkrowanie statku ciekłym amoniakiem
Wärtsilä wspiera zoptymalizowane operacje o niskiej emisji dla dwóch statków P&O Ferries