• <
KONGSBERG_2023

Opóźnienia przy budowie nowych promów dla CalMac Ferries

Strona główna Przemysł Stoczniowy, Przemysł Morski, Stocznie, Statki Opóźnienia przy budowie nowych promów dla CalMac Ferries

Partnerzy portalu

Opóźnienia przy budowie nowych promów dla CalMac Ferries - GospodarkaMorska.pl

Początkowo wydawało się, że pierwszy z nowych promów dla CalMac Ferries wypłynie na trasę już w przyszłym roku. Tak brzmiały dotychczasowe zapowiedzi. Wiele wskazuje na to, że termin ten nie zostanie dotrzymany.

Zgodnie z zapewnieniami, które pojawiały się do tej pory, pierwsza z nowych jednostek, powstających dla CalMac Ferries w stoczni Ferguson Marine Engineering, miała zostać oddana do eksploatacji w II połowie 2018 r. Najczęściej podawane terminy przypadały na miesiące letnie. Teraz już wiadomo, że zapowiadane wcześniej daty nie zostaną dotrzymane.

Statek Glen Sannox – tak brzmi nazwa pierwszego z nowych promów budowanych - jest bardzo wyczekiwany przez mieszkańców Arran. To właśnie tę znajdującą się w zatoce Firth of Clyde wyspę ma obsługiwać jednostka. Jak wyjaśniła Nicola Sturgeon, szefowa szkockiego rządu, obecnie prawdopodobnym terminem oddania do eksploatacji pierwszego promu jest zima 2019 roku. Choć już w przyszłym tygodniu prom ma zostać zwodowany, przedstawiciele stoczni przekazali szkockim władzom stosowną informację o poślizgu w dostawie.

„Jesteśmy zawiedzeni tymi opóźnieniami, które wynikają z wyzwań będących efektem specyfikacji statków” - powiedział Jim McColl ze stoczni Ferguson Marine Engineering. Jak dodano, powstałe trudności są związane z unikatowym projektem nowych statków, które mają być wyjątkowe pod względem zastosowanych rozwiązań. Dzięki nim oba promy będą bardzo przyjazne dla środowiska.

Rozczarowania z powodu przesunięć w harmonogramie dostaw promów nie kryje minister transportu w szkockim rządzie, Humza Yousaf, który wyraził nadzieję, że kolejny termin zostanie już dotrzymany.

Oba promy, które powstają dla CalMac Ferries w stoczni Ferguson, będą miały po 102 metry długości. Będą też pierwszymi promami wykorzystywanymi w Wielkiej Brytanii na regionalnych połączeniach, korzystającymi z napędu typu duel-fuel, co oznacza, że będą mogły być napędzane zarówno ekologicznym paliwem LNG, jak i tradycyjnym paliwem okrętowym. Zostaną wyposażone w jednostki napędowe, które dostarczy fiński koncern Wärtsilä. Wartość umowy sięga 97 milionów funtów.

 

etmal_790x120_gif_2020
Źródło:
promyskat.pl

Partnerzy portalu

EU_CERT_2024
AVEXON

Dziękujemy za wysłane grafiki.