PMK
Offshore Heavy Transport (OHT), z siedzibą w Norwegii, chce wejść na rynek energii ze źródeł odnawialnych za pomocą nowoczesnego statku do transportu ciężkich ładunków i instalacji, który łączy półzanurzalność z operacjami dźwigowymi o dużej wydajności.
Jednostka o nazwie ULSTEIN Alfa Lift została zaprojektowana przez firmę Ulstein Design & Solutions BV (UDSBV) w ścisłej współpracy z OHT.
Zgłoszony do opatentowania projekt łączy zalety transportu półzanurzalnego z dużym dźwigiem głównym o udźwigu 3000 mt firmy Liebherr. Unikalną cechą tej jednostki będzie zdolność do wykonywania operacji dźwigu ciężkiego z zanurzeniem głównego pokładu.
Statek jest przeznaczony do transportu i montażu do dziesięciu 1500-tonowych fundamentów turbiny wiatrowej lub jedenastu 2000-tonowych pilarów. Pierwszy statek zostanie zbudowany przez stocznię China Merchant Heavy Industry (CMHI) i wejdzie do służby na początku 2021 roku. OHT posiada opcję budowy maksymalnie 3 dodatkowych jednostek.
- Rozpoczęliśmy prace nad koncepcją ULSTEIN Alfa Lift w 2015 roku. Naszym celem było zwiększenie bezpieczeństwa operacji podwodnych, a jednocześnie ulepszenie obsługi podwodnych instalacji przy użyciu dźwigu - powiedział Edwin van Leeuwen, dyrektor zarządzający w Ulstein Design & Solutions BV.
- Wspaniale jest pracować z tak zdolnymi ludźmi. Kiedy zwróciliśmy się do Ulsteina z naszą strategią wejścia na rynek odnawialnych źródeł energii morskiej, ta firma od razu zaprezentowała swoje rozwiązanie Alfa Lift - skomentował Torgeir E. Ramstad, prezes OHT.
W stoczni Remontowa Shipbuilding S.A. odbędzie się położenie stępki pod niszczyciel min, przyszły ORP Rybitwa
Venture Global LNG kupuje nowe gazowce. W tle postępowanie arbitrażowe największych firm energetycznych
Vera Navis projektuje innowacyjny patrolowiec dla Marynarki Wojennej Portugalii
Vard rozpoczyna próby morskie statku operacyjnego dla Rem Offshore
W Singapurze przeprowadzono pierwsze na świecie bunkrowanie statku ciekłym amoniakiem
Wärtsilä wspiera zoptymalizowane operacje o niskiej emisji dla dwóch statków P&O Ferries