PMK
Mediterranean Shipping Co (MSC) ochrzciła we francuskim porcie Le Havre kolejny kontenerowiec - MSC Sveva. Zdola zabrać do 19224 TEU jednostka została wybudowana w Daewoo Shipbuilding and Marine Engineering (Korea Płd.).
MSC Sveva jest kolejnym kontenerowcem klasy Oscar wyposażonym w silnik nowej generacji o zmniejszonym zużyciu paliwa i mniejszej emisji CO2. Jednostak jest przeznaczona na trasy z Azji do Europy.
MSC w swojej flocie posiada jeszcze cztery podobne jednostki: MSC Oliver, MSC Zoe, MSC Oscar oraz MSC Maya. Ten ostatni kontenerowiec w czerwcu przypłynął do Gdańska w ramach cotygodniowego połączenia oceanicznego - aliansu 2M (Maersk Line, MSC). Został przyjęty przez DCT Gdańsk.
Wszystkie jednostki klasy Oscar mają te same parametry: 395,4 metry długości, 59 metrów szerokości, 22,8 węzłów prędkości. Każda z nich powstała w koreańskiej stoczni Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering (DSME).
Podstawowe dane jednostki:
Długość: 395,4 m
Szerokość: 59 m
Prędkość: 22,8 węzłów
Tonaż: 193 tys. ton
Załoga: 39 osób
Royal Navy prezentuje Agamemnona. To szósty okręt podwodny typu Astute z napędem atomowym
W stoczni Naval Group położono stępkę pod trzecią fregatę dla Marynarki Wojennej Grecji
Singapur na czele miast morskich świata. Gdańsk w morskiej 40-tce
Unibaltic wzbogaca swoją flotę o nowy statek. To także drugi w jej historii, jaki otrzymał nazwę Apatyth
W stoczni TKMS zwodowano czwarty okręt podwodny dla Singapuru
EST-Floattech dostawcą kontenerowego systemu akumulatorów dla pierwszego w pełni elektrycznego pchacza