ew
Dziś w nocy, do Gdyni dotarł holownik, który zasili flotę Fairplay Towage Polska. Jednostka Fairplay-34, bo o niej mowa została zbudowana w Hiszpanii, w roku 2010. W tym momencie pływa jeszcze pod banderą Antigui i Barabudy, ale armator zapewnia, że planuje przeflagować holownik na biało-czerwone barwy.
Fairplay-34 to najsilniejsza tego typu jednostka na Bałtyku. W charakterystyce holownika udostępnionej na stronie Fairplay Towage Polska, czytamy, że uciąg na palu wynosi aż 103 tony. Prędkość, którą osiąga Fairplay-34 to 12 węzłów, jest zasilany dwoma silnikami Caterpillar MAK 9M 25C o mocy po 2970 KW każdy.
Jak powiedział nam Michał Ciszewski, kierownik biura Fairplay Towage Polska: "Fairplay-34 zasili naszą flotę holowników portowych, jesteśmy tym bardziej dumni, że w tej chwili to najsilniejszy holownik na Bałtyku. Decyzja o ściągnięciu go do Polski była uwarunkowana wieloma względami: rozbudowa terminalu LNG w Świnoujściu czy pogłębienie toru wodnego Szczecin - Świnoujście. Jutro zaczynamy proces przeflagowania jednostki, mamy nadzieję że w ciągu najbliższych dwóch, trzech miesięcy, dumnie będzie powiewać na nim biało-czerwona flaga. Kilka kolejnych miesięcy holownik pozostanie w Gdyni, później przetransportujemy go do Świnoujścia".
Podstawowe dane jednostki:
długość całkowita: 37,00 m
szerokość konstrukcyjna: 14,00 m
zanurzenie (min/max): 5,20 m/6,70 m
tonaż pojemnościowy brutto (GT): 785
uciąg na palu: 103 t
prędkość: 12 węzłów
stocznia: Astilleros Armon, Hiszpania
rok budowy - 2010
silniki głównego napędu: 2 × Caterpillar MAK 9M 25C o mocy po 2970 KW
Szczegółowe dane dotyczące Fairplay-34 dostępne są TUTAJ
Royal Navy prezentuje Agamemnona. To szósty okręt podwodny typu Astute z napędem atomowym
W stoczni Naval Group położono stępkę pod trzecią fregatę dla Marynarki Wojennej Grecji
Singapur na czele miast morskich świata. Gdańsk w morskiej 40-tce
Unibaltic wzbogaca swoją flotę o nowy statek. To także drugi w jej historii, jaki otrzymał nazwę Apatyth
W stoczni TKMS zwodowano czwarty okręt podwodny dla Singapuru
EST-Floattech dostawcą kontenerowego systemu akumulatorów dla pierwszego w pełni elektrycznego pchacza