oprac. MN
Konstrukcja nowego trawlera rufowego zaprojektowanego przez Wärtsilä Ship Design ma pomóc w zmniejszeniu zużycia paliwa i poprawić wydajność jednostki.
Jak podaje spółka układ napędowy trawlera rufowego Wärtsilä VS 6215 ST zostanie oparty na silniku Wärtsilä 31, który w ubiegłym roku wpisano do księgi rekordów Guinessa jako jedną z najbardziej wydajnych, zaawansowanych i przyjaznych środowisku nowości inżynieryjnych. Napęd zaprojektowany został do obsługi różnych typów statków. Co ciekawe pierwszy serwis tego typu silników wymagany jest dopiero po 8000 godzinach pracy, podczas gdy standardem jest konserwacji po około 2000 godzin.
Projekt trawlera zawiera również technologię hybrydowego akumulatora Wärtsilä, która oferuje znaczną poprawę efektywności energetycznej w porównaniu z konwencjonalnymi, występującymi aktualnie systemami.
- Trawler rufowy może być eksploatowany do 350 dni w roku, a zatem zużycie paliwa ma ogromne znaczenie - powiedział Riku-Pekka Hägg, wiceprezes Ship Design, Wärtsilä Marine Solutions. - Nasz projekt został wyposażony w najnowsze technologie i oferuje przemysłowi rybnemu niższe koszty zużycia paliwa oraz większe możliwości działania, dzięki czemu inwestorzy mogą liczyć na znaczne zyski - dodał.
Projekt 82-metrowej konstrukcji Wärtsilä VS 6215 ST zostanie zaprezentowany podczas 3-dniowych targów i konferencji Nor-Fishing 2016, które rozpoczynają się dzisiaj w Trondheim w Norwegii.
Już wkrótce start sezonu wycieczkowego w Porcie Gdynia
MidOcean Energy finalizuje transakcję nabycia udziałów Tokyo Gas w portfelu zintegrowanych australijskich projektów LNG
Konferencja „Morska flota handlowa pod narodową banderą. Polską racją stanu!"
Nowa lokalizacja firmy Roxtec
Carnival Corporation z dobrym wynikiem za pierwszy kwartał
Stoczniowcy wyróżnieni przez marszałka za wkład w rozwój województwa pomorskiego