Po remontach jednostek należących do Stena Line, Unity Line i Finnlines, stocznia Nauta pracuje dla kolejnego armatora promowego. W piątek 4 grudnia do doku pływającego nr 4 wszedł statek ro-pax Regina Seaways, pływający w barwach DFDS.
Stocznia Nauta wykona na jednostce remont awaryjny. Ro-pax został wybudowany w 2010 r., jego długość całkowita wynosi blisko 200 m, a szerokość 27 m. Jednostka pływa na trasach na Morzu Bałtyckim. Jest to pierwszy remont, jaki Stocznia Nauta realizuje dla DFDS. Duński armator ma nadzieję, że zlecenie będzie zwiastunem dobrej współpracy ze stocznią w 2016 roku.
DFDS jest jedną z największych firm tranportowych w Europie Północnej. Armator operuje przede wszystkim na trasach Morza Bałtyckiego i Północnego – 55 jednostek obsługuje 25 różnych tras.
***
Stocznia Nauta, należąca do grupy MARS Shipyards & Offshore, łączy wieloletnią tradycję okrętową z nowoczesnymi technologiami. Należy do zakładów o bardzo szerokim wachlarzu usług. Oprócz standardowych remontów wykonuje także skomplikowane konwersje i przebudowy, a także wyposażają statki obsługujące sektor offshore. Zwiększony potencjał dokowy i produkcyjny pozwala Naucie nawet największe jednostki wpływające na Bałtyk. Dwa lata temu Nauta powróciła na rynek nowych budów, otwierając dział na terenie gdańskich pochylni, gdzie zatrudnienie znalazło ponad 400 osób i będzie zwiększane w szybkim tempie. Dotychczas stocznia pozyskała kilkanaście kontraktów na budowę nowych jednostek i negocjuje kolejne zlecenia. Nauta jest również bardzo aktywna w obszarze innowacji. Stocznia wspólnie z uczelniami wyższymi oraz ośrodkami naukowymi uczestniczy w kilku projektach o charakterze badawczo rozwojowych, których celem jest opracowanie i wdrożenie do produkcji nowatorskich produktów mogących znaleźć zastosowanie m.in. w ochronie środowiska, energetyce, oraz różnych gałęziach przemysłu – w tym również w przemyśle wojskowym.
Dwa największe na świecie promy wodorowe powstaną w Norwegii
Wyciek wody i porażenie prądem przyczyną śmierci technika na pokładzie promu Stena Line
Mein Shiff 7 przygotowuje się do prób morskich. To kolejny wycieczkowiec powstający w Meyer Turku
Wyposażenie napędu od Kongsberga nada prędkości fregatom niderlandzkiego "Miecznika"
Saab dostarczy siłom morskim Hiszpanii systemy ostrzegania laserowego dla nowych fregat
Tragedia w gdańskiej stoczni. To było morderstwo, nie wypadek