jk
Dockwise Vanguard, największy na świecie zanurzalny ciężarowiec z dokiem na pokładzie płynie z Czarnogóry na Litwę. Pływający dok, który należy do Grupy BLRT, rozpoczął mierzącą 3825 mil podróż do Kłajpedy, gdzie zostanie zainstalowany w Zachodniej Stoczni.
Pływający dok o wadze 11 000 ton załadowano na pokład ciężarowca na początku sierpnia. Operacja załadunku trwała około 11 godzin i miała miejsce w adriatyckiej stoczni Bijela w Czarnogórze. W Kłajpedzie spodziewany jest pod koniec sierpnia.
Dok mierzy 235 m długości i 53 m i jest największym dokiem w krajach bałtyckich. Otwiera nowe możliwości dla armatorów i stoczni, będzie można przeprowadzać w nim naprawy i modernizacje statków typu panamax.
Doskwise Vanguard został zbudowany w 2013 roku w stoczni Hyundai Heavy Industries (HHI) w Korei Południowej w 2013 roku. Statek ma długość 275 metrów i szerokości 70 metrów. To jedyny na świecie statek o nośności 110 000 ton, który może zabrać na pokład najcięższe ładunki i platformy naftowe i gazowe.
Doskwise Vanguard w liczbach
Wielkość tonażu: 116,173 DWT
Długość: 275 m
Szerokość: 79 m
Moc
2 × Wärtsilä 12V38
2 × Wärtsilä 6L38
27 000 kW (połączone)
Napęd
2 śruby napędowe
2 pochylone azymutowe popychacze
1 drążek dziobowy
Prędkość:14 węzłów (26 km/h; 16 mph) (rozładunek)
11-13 węzłów (20-24 km /h; 13-15 mph) (załadowany)
Załoga 40
Venture Global LNG kupuje nowe gazowce. W tle postępowanie arbitrażowe największych firm energetycznych
Vera Navis projektuje innowacyjny patrolowiec dla Marynarki Wojennej Portugalii
Vard rozpoczyna próby morskie statku operacyjnego dla Rem Offshore
W stoczni Remontowa Shipbuilding S.A. odbędzie się położenie stępki pod niszczyciel min, przyszły ORP Rybitwa
W Singapurze przeprowadzono pierwsze na świecie bunkrowanie statku ciekłym amoniakiem
Wärtsilä wspiera zoptymalizowane operacje o niskiej emisji dla dwóch statków P&O Ferries