jk
Lloyd's Register (LR) będzie nadzorował budowę projektu Quadriga z inicjatywy Sailing Cargo z Hamburga, która ma na celu zbudowanie największego na świecie towarowego statku żaglowego.
170-metrowa jednostka będzie zdolna pomieścić od 1 700 do 2 000 samochodów. Będzie wyposażony w cztery maszty DynaRig. Żaglowiec o napędzie hybrydowym (żagle, silniki wysokoprężne oraz systemem akumulatorowy) będzie zdolny do żeglugi z prędkością 10-12 węzłów.
Lloyd's Register zwraca uwagę, że napęd wspomagany wiatrem oferuje realistyczną opcję wprowadzania energii odnawialnej do żeglugi. Badania Low Carbon Carbon 2050 przeprowadzone przez LR wykazały, że statki z niską emisją węgla będą musiały wejść do eksploatacji do roku 2030. Co zdaniem towarzystwa, wymaga znaczących zmian w przemyśle. Projekt Quadriga stanowi jeden z potencjalnych alternatywnych rozwiązań.
LR has joined a project to build the world’s biggest sailing cargo ship https://t.co/tafsgNQUOc pic.twitter.com/FPmo9GoodC
— LR Marine (@LR_Marine) 16 sierpnia 2017
Royal Navy prezentuje Agamemnona. To szósty okręt podwodny typu Astute z napędem atomowym
W stoczni Naval Group położono stępkę pod trzecią fregatę dla Marynarki Wojennej Grecji
Singapur na czele miast morskich świata. Gdańsk w morskiej 40-tce
Unibaltic wzbogaca swoją flotę o nowy statek. To także drugi w jej historii, jaki otrzymał nazwę Apatyth
W stoczni TKMS zwodowano czwarty okręt podwodny dla Singapuru
EST-Floattech dostawcą kontenerowego systemu akumulatorów dla pierwszego w pełni elektrycznego pchacza