• <
KONGSBERG_2023

Największa suwnica w krajach północnych przekazana do Meyer Turku (wideo)

ew

21.06.2018 13:25 Źródło: meyerturku.fi
Strona główna Przemysł Stoczniowy, Przemysł Morski, Stocznie, Statki Największa suwnica w krajach północnych przekazana do Meyer Turku (wideo)

Partnerzy portalu

Największa suwnica w krajach północnych przekazana do Meyer Turku (wideo) - GospodarkaMorska.pl

Jak poinformowano w oficjalnym komunikacie na stronie stoczni Meyer Turku, w ostatni wtorek miało miejsce dostarczenie największej w krajach północnych suwnicy bramowej. Została ona dostarczona przez fińskie Konecrane. 

Stoczniowa suwnica typu Goliath będzie wykorzystywana przy budowie coraz większych wycieczkowców a jej zamównie jest związane z postępującym stopniem industrializacji


Jak powiedział prezes Meyer Turku Jan Meyer: "Zwykle to my dostarczamy naszym klientom duże, zaawansowane produkty, ale tym razem role się odwóciły i jesteśmy klientem. Nowy dźwig stanowi istotną część naszego programu inwestycyjnego o wartości 200 mln EUR, ponieważ potroi nasze dzienne możliwości podnoszenia. W przyszłości będziemy w stanie budować większe wielkie bloki, co z kolei zwiększy możliwości dalszej industrializacji naszej produkcji. Wreszcie - ten projekt suwnicy bramowej jest doskonałym przykładem fińskiej współpracy, ponieważ stocznia zbudowała belkę dźwigu 2500 t jako podwykonawca dla KoneCranes. Cieszymy się, że nowy dźwig pomoże nam spełnić obietnice, które złożyliśmy w naszym portfelu zamówień "

Nowa suwnica o unosie 1200 ton jest wizytówką dwóch fińskich międzynarodowych firm współpracujących ze sobą. Konecranes był odpowiedzialny za projekt, precyzyjne elementy napędowe, instalację elektryczną i system automatyki oraz elementy konstrukcyjne. Główna belka suwnicy została zbudowanaw stoczni Meyer Turku. Warto wspomnieć, że podpory gigantycznej suwnicy powstały w Polsce, w Vistal Gdynia SA (mimo finansowych trudności). Pisaliśmy o tym TUTAJ. Niestety, nie wspomniano o tym w oficjalnym komunikacie na stronie stoczni.
 
Prezes Konecranes, Panu Routila, dodał: "Nasza współpraca z Meyer Turku była jednym z naszych najbardziej ekscytujących projektów. Dostarczyliśmy tutaj dźwig typu Goliath już w 1976 roku i jestem dumny widząc, że niedawno wykonana modernizacja przedłużyła jego żywotność. Ale jestem także bardzo dumny, że teraz przekazujemy nowoczesną, zaawansowaną technologicznie swunicę bramową.  Jest ona wyposażona w najnowszą technologię i ma wiele wbudowanych funkcji, aby zoptymalizować wykorzystanie żurawia. Życzę Meyer Turku wszystkiego najlepszego i jestem przekonany, że nasze dźwigi pomogą budować więcej i jeszcze większych statków w przyszłości "


Stara suwnica będzie działała dalej. W przyszłości będzie pełniła dedykowaną funkcję odwracania około 100 tonowych bloków.
Nowa suwnica jest to najbardziej widoczna część programu inwestycyjnego Meyer Turku o wartości 200 milionów euro. W programie zawiera się także linia do cięcia blach, nową linia do prefabrykacji sekcji płaskich i szereg ważnych usprawnień z zakresu IT.

Goliath Crane w liczbach:

- dopuszczalne obciążenie robocze - 1200 ton
- maksymalna wysokość - 120 m
- rozpiętość suwnicy (rozstaw torów) - 154 m
- maksymalna wysokość podnoszenia - 90 m       
- prędkość suwnicy - 30 m/min
- długość torów - 750 m

etmal_790x120_gif_2020

Partnerzy portalu

EU_CERT_2024
AVEXON

Dziękujemy za wysłane grafiki.