ew
Jak poinformowano w oficjalnym komunikacie na stronie stoczni Meyer Turku, w ostatni wtorek miało miejsce dostarczenie największej w krajach północnych suwnicy bramowej. Została ona dostarczona przez fińskie Konecrane.
Stoczniowa suwnica typu Goliath będzie wykorzystywana przy budowie coraz większych wycieczkowców a jej zamównie jest związane z postępującym stopniem industrializacji
Jak powiedział prezes Meyer Turku Jan Meyer: "Zwykle to my dostarczamy naszym klientom duże, zaawansowane produkty, ale tym razem role się odwóciły i jesteśmy klientem. Nowy dźwig stanowi istotną część naszego programu inwestycyjnego o wartości 200 mln EUR, ponieważ potroi nasze dzienne możliwości podnoszenia. W przyszłości będziemy w stanie budować większe wielkie bloki, co z kolei zwiększy możliwości dalszej industrializacji naszej produkcji. Wreszcie - ten projekt suwnicy bramowej jest doskonałym przykładem fińskiej współpracy, ponieważ stocznia zbudowała belkę dźwigu 2500 t jako podwykonawca dla KoneCranes. Cieszymy się, że nowy dźwig pomoże nam spełnić obietnice, które złożyliśmy w naszym portfelu zamówień "
Nowa suwnica o unosie 1200 ton jest wizytówką dwóch fińskich międzynarodowych firm współpracujących ze sobą. Konecranes był odpowiedzialny za projekt, precyzyjne elementy napędowe, instalację elektryczną i system automatyki oraz elementy konstrukcyjne. Główna belka suwnicy została zbudowanaw stoczni Meyer Turku. Warto wspomnieć, że podpory gigantycznej suwnicy powstały w Polsce, w Vistal Gdynia SA (mimo finansowych trudności). Pisaliśmy o tym TUTAJ. Niestety, nie wspomniano o tym w oficjalnym komunikacie na stronie stoczni.
Prezes Konecranes, Panu Routila, dodał: "Nasza współpraca z Meyer Turku była jednym z naszych najbardziej ekscytujących projektów. Dostarczyliśmy tutaj dźwig typu Goliath już w 1976 roku i jestem dumny widząc, że niedawno wykonana modernizacja przedłużyła jego żywotność. Ale jestem także bardzo dumny, że teraz przekazujemy nowoczesną, zaawansowaną technologicznie swunicę bramową. Jest ona wyposażona w najnowszą technologię i ma wiele wbudowanych funkcji, aby zoptymalizować wykorzystanie żurawia. Życzę Meyer Turku wszystkiego najlepszego i jestem przekonany, że nasze dźwigi pomogą budować więcej i jeszcze większych statków w przyszłości "
Stara suwnica będzie działała dalej. W przyszłości będzie pełniła dedykowaną funkcję odwracania około 100 tonowych bloków.
Nowa suwnica jest to najbardziej widoczna część programu inwestycyjnego Meyer Turku o wartości 200 milionów euro. W programie zawiera się także linia do cięcia blach, nową linia do prefabrykacji sekcji płaskich i szereg ważnych usprawnień z zakresu IT.
Goliath Crane w liczbach:
- dopuszczalne obciążenie robocze - 1200 ton
- maksymalna wysokość - 120 m
- rozpiętość suwnicy (rozstaw torów) - 154 m
- maksymalna wysokość podnoszenia - 90 m
- prędkość suwnicy - 30 m/min
- długość torów - 750 m
W stoczni Remontowa Shipbuilding S.A. odbędzie się położenie stępki pod niszczyciel min, przyszły ORP Rybitwa
Venture Global LNG kupuje nowe gazowce. W tle postępowanie arbitrażowe największych firm energetycznych
Vera Navis projektuje innowacyjny patrolowiec dla Marynarki Wojennej Portugalii
Vard rozpoczyna próby morskie statku operacyjnego dla Rem Offshore
W Singapurze przeprowadzono pierwsze na świecie bunkrowanie statku ciekłym amoniakiem
Wärtsilä wspiera zoptymalizowane operacje o niskiej emisji dla dwóch statków P&O Ferries