PMK
Południowokoreańska stocznia Hyundai Heavy Industries (HHI) zakończyła czwarty kwartał 2017 roku na potężnym minusie. Zakład zanotował w tym czasie stratę 524,8 mln dolarów, prawie dwa razy więcej niż w tym samym kwartale rok wcześniej.
Koszty operacyjne w tym okresie wyniosły aż 298 mln dolarów, przy zysku rzędu tylko 56 mln dolarów. Do tego sprzedaż zanotowała 33 proc. spadek do 3,2 mld dolarów, z 4,7 mld w IV kwartale 2016 roku.
W związku ze stratami związki zawodowe zakładu podpisały nową umowę z zarządem. W jej myśl na 2 lata pensje zostaną zamrożone i nie będzie żadnych podwyżek. W zamian za to każdy z pracowników odstanie dodatkową pensję za rok 2016 i 2017 oraz bonus w wysokości 1380 dolarów.
HHI zdobyła w zesżzym roku roku zamówienia na ponad 30 jednostek, to zaledwie 1/3 kontraktów, które zakład planował zdobyć. Władze stoczni przyznały, że jeżeli sytuacja się nie poprawi będą zmuszeni zamknąć wszystkie zakłady koncernu w ciągu 8 następnych miesięcy.
Obecnie koncern ma portfelu zamówienia na 75 statków, które zostaną zbudowane w ciągu najbliższych 8 miesięcy. Dodatkowym obciążeniem jest fakt, że ceny nowych statków spadły w tym roku prawie o połowę.
W stoczni Remontowa Shipbuilding S.A. odbędzie się położenie stępki pod niszczyciel min, przyszły ORP Rybitwa
Venture Global LNG kupuje nowe gazowce. W tle postępowanie arbitrażowe największych firm energetycznych
Vera Navis projektuje innowacyjny patrolowiec dla Marynarki Wojennej Portugalii
Vard rozpoczyna próby morskie statku operacyjnego dla Rem Offshore
W Singapurze przeprowadzono pierwsze na świecie bunkrowanie statku ciekłym amoniakiem
Wärtsilä wspiera zoptymalizowane operacje o niskiej emisji dla dwóch statków P&O Ferries