Masowiec Juno to kolejny statek Polskiej Żeglugi Morskiej, na którym specjaliści Wartsila Polska przeprowadzili przegląd silników.
Zakres serwisu, prowadzonego przez inżynierów Wartsila Polska, obejmował przegląd silnika głównego RTA 48 TB Sulzera, w tym łożysk głównych, łożysk wyrzutowych i łożysk korbowych. Ponadto, przeprowadzono serwis dwóch układów nr 1 i nr 6, w tym głowicy i tłoka, niezbędnych do okresowej akceptacji klasy przez DNV GL. Sprawdzony został także jeden z silników pomocniczych. Zdemontowane elementy, czyli głowice, tuleje, tłoki i pompy paliwowe, trafiły do warsztatu firmy w Gdańsku a po przeglądzie zostały ponownie zamontowane w maszynowni.
Masowiec Juno, o nośności 30 tys. t, to tzw. jeziorowiec, przystosowany do żeglugi na Wielkich Jeziorach Amerykańskich. Do eksploatacji wszedł w 2011 r. jako piąty z serii tego typu statków zbudowanych dla PŻM przez chińską stocznię Mingde.
PŻM jest jednym z największych i najważniejszych klientów Wartsila Polska. Efektem ścisłej współpracy są przeglądy silników na dziesiątkach statków szczecińskiego armatora. Tylko w br., w stoczniach w Trójmieście i w Szczecinie, inżynierowie Wartsila Polska serwisowali urządzenia na siedmiu jednostkach PŻM: Kociewie, Szczecin, Drawsko, Miedwie, Solina, Lubie i Mazury.
Royal Navy prezentuje Agamemnona. To szósty okręt podwodny typu Astute z napędem atomowym
W stoczni Naval Group położono stępkę pod trzecią fregatę dla Marynarki Wojennej Grecji
Singapur na czele miast morskich świata. Gdańsk w morskiej 40-tce
Unibaltic wzbogaca swoją flotę o nowy statek. To także drugi w jej historii, jaki otrzymał nazwę Apatyth
W stoczni TKMS zwodowano czwarty okręt podwodny dla Singapuru
EST-Floattech dostawcą kontenerowego systemu akumulatorów dla pierwszego w pełni elektrycznego pchacza