• <
nauta_2024

Malik Arctica w drodze do armatora

mk

19.03.2017 07:56 Źródło: własne

Partnerzy portalu

Malik Arctica w drodze do armatora - GospodarkaMorska.pl

Malik Arctica popłynął do armatora. Jednostka została wybudowana przez stocznię Remontowa Shipbuilding dla duńskiego Royal Arctic Line.

Kontrakt z Royal Arctic Line na budowę łącznie pięciu statków o różnej pojemności transportowej jest realizowany w Remontowej od 2014 r. Ich głównym zadaniem jest usprawnienie infrastruktury morskiej wzdłuż wybrzeży Grenlandii i Danii. Wszystkie statki z tej serii - jako jedne z pierwszych na świecie - spełniają wymogi najnowszej klasy PC5 oraz PC6 (Polar Class). Ich wspólną cechą będzie wzmocniona konstrukcja kadłuba umożliwiająca pracę w ekstremalnie trudnych warunkach żeglugi arktycznej, w rejonach pokrytych grubą krą lodową przy temperaturach sięgających do minus 35 stopni Celsjusza.

Największy z nich to Malik Arctica mogący zabrać 606 kontenerów dwudziestostopowych, został zwodowany 20 października 2014 r. Statek będzie także używany w rejonie Arktyki jako zaopatrzeniowiec.

Warto przypomnieć, iż nie po raz pierwszy stocznia realizuje zlecenie dla tego klienta. W 2005 roku Grupa Remontowa przekazała armatorowi kontenerowiec Mary Arctica. Statek  został wyróżniony przez brytyjskie stowarzyszenie Royal Naval Architects prestiżowym tytułem „Significant  Ship of 2004”, a Matką Chrzestną została duńska księżniczka Małgorzata. Według opinii armatora, mimo upływu lat statek nadal eksploatowany jest bezawaryjnie.

Malik Arctica w liczbach

Długość: 114 m
Szerokość: 23 m
GT: 10500 t
DWT: 8400 t
Stocznia: Remontowa Shipbuilding
Nadzór: DNV GL
Projekt: Remontowa Marine Design & Consulting

etmal_790x120_gif_2020

Partnerzy portalu

aste_390x150_2023

Dziękujemy za wysłane grafiki.