opac. MN
Morska Stocznia Remontowa Gryfia prowadzi remont masowca Lubie należącego do Polskiej Żeglugi Morskiej. W doku numer 5 jednostka przechodzi pierwszy remont klasowy.
Planowany pobyt masowca w stoczni wynosi 3 tygodnie. Zakres prac , jak zawsze w przypadku remontów klasowych, obejmuje konserwację kadłuba i ładowni, remonty maszynowe i elektryczne oraz przegląd dźwigów ładunkowych i urządzeń pokładowych.
Polska Żegluga Morska, największy polski armator, od lat remontuje swoje jednostki w stoczni w Szczecinie. Jest to dowód zaufania i dobrej współpracy z Morską Stocznią Remontową Gryfia - ocenia Prezes Marek Różalski. Zależy nam na współpracy z jednym z największych armatorów w Europie, tym bardziej, że obie firmy mają swoje siedziby w mieście Szczecin – dodaje Prezes Stoczni.
W ciągu ostatnich trzech lat stocznia MSR Gryfia wykonała remonty 16 jednostek PŻM. Oprócz masowców, MSR Gryfia remontuje dla PŻM także statki pasażerskie. W lipcu tego roku, remont w stoczni przeszedł prom Gryf i Galileusz pływające w barwach Unity Line. W sierpniu MSR Gryfia wyremontowała prom Wolin, kolejną jednostkę szczecińskiego armatora. Podczas remontu pomu Wolin dokonano kompleksowych napraw śrub nastawnych oraz trzech sterów strumieniowych.
Morska Stocznia Remontowa Gryfia oprócz remontów i konwersji statków różnych typów i rozmiarów, stocznia wykonuje także konstrukcje stalowe offshore. Na tym rynku MSR Gryfia funkcjonuje od ponad 15 lat, dostarczając zarówno moduły mieszkalne i konstrukcje wyposażeniowe platform wiertniczych, jak i konstrukcje subsea, przeznaczone do montażu na dnie morskim. Dogodna lokalizacja zakładów w Szczecinie i w Świnoujściu zapewnia łatwy i szybki transport produkowanych konstrukcji.
W stoczni Naval Group położono stępkę pod trzecią fregatę dla Marynarki Wojennej Grecji
Singapur na czele miast morskich świata. Gdańsk w morskiej 40-tce
Unibaltic wzbogaca swoją flotę o nowy statek. To także drugi w jej historii, jaki otrzymał nazwę Apatyth
W stoczni TKMS zwodowano czwarty okręt podwodny dla Singapuru
EST-Floattech dostawcą kontenerowego systemu akumulatorów dla pierwszego w pełni elektrycznego pchacza
Konferencja „Morska flota handlowa pod narodową banderą. Polską racją stanu!"