Lotos podpisał wieloletni kontrakt ze szczecińską firmą Unibaltic. Tankowiec armatora będzie odbierał ropę z jednej z wież wierniczych na Bałtyku należących do polskiego koncernu paliwowego.
Te zadanie będzie pełnił statek Apatyth, który w poniedziałek wyruszył w swój pierwszy rejs po odbiór ropy. Tankowiec o nośności 24 tys. ton to ostatni zakup Unibalticu, specjalnie dla tej inwestycji. Jednostka powstała w 2004 roku, a polska firma kupiła go od niemieckiego armatora. Apatyth będzie obsługiwał wieżę wiertniczą B-8 na Południowym Bałtyku.
Szczeciński armator ma w swojej flocie już 11 statków. Większość z nich to chemikaliowce pływające po Bałtyku i Morzu Północnym. Tylko w tym roku Unibaltic pozyskał trzy nowe jednostki.
W stoczni Naval Group położono stępkę pod trzecią fregatę dla Marynarki Wojennej Grecji
Singapur na czele miast morskich świata. Gdańsk w morskiej 40-tce
Unibaltic wzbogaca swoją flotę o nowy statek. To także drugi w jej historii, jaki otrzymał nazwę Apatyth
W stoczni TKMS zwodowano czwarty okręt podwodny dla Singapuru
EST-Floattech dostawcą kontenerowego systemu akumulatorów dla pierwszego w pełni elektrycznego pchacza
Konferencja „Morska flota handlowa pod narodową banderą. Polską racją stanu!"