pc
Statek rybacki L47 Camilla nabiera kształtów. W Stoczni Parsęta w Kołobrzegu trwają prace przy budowie tej jednostki. Będzie przeznaczona do połowów spożywczych ryb i owoców morza.
Obecnie w ładowni wykonano już szalowanie z blachy nierdzewnej, a wkrótce rozpocznie się montaż masztu nawigacyjnego. Umowa na budowę jednostki została podpisana 25 kwietnia 2016 r. Jej szacowany koszt to ponad 3 mln złotych.
47 Camilla ma 14,8 m długości i 5,5 m szerokości. Objętość jej ładowni to ok. 50 m3. Jednostka napędzana będzie silnikiem spalinowym lub alternatywnie silnikiem elektrycznym.
Jednostkę L47 Camilla zamówił duński armator – rybak Kim Johansen z Hanstholm. To pierwszy statek, jaki od dwóch lat zwodowano w Stoczni Parsęta.
Stocznia Parsęta powstała w 1992 r. jako Morski Serwis Usług Technicznych i Specjalnych s.c. T.Jadwyk & M.Cieślak. Nazwę na obecną zmieniła w 2002 r. Stocznia posiada własne nabrzeże oraz budynki socjalne i warsztatowe (w tym dużą halę, w której istnieje możliwość budowy obiektów pływających).
Wiele lat doświadczeń sprawiło, że zakład ma ugruntowaną pozycję na rynku stoczniowym. Z usług „Parsęty” korzystają liczni armatorzy lokalni oraz skandynawscy.
Zakład świadczy szeroki wachlarz usług tokarskich, ślusarskich i spawalniczych. Jednak przede wszystkim remontuje jednostki pływające, a także buduje nowe pod nadzorem Polskiego Rejestru Statków.
Jednymi z pierwszych prac były remonty i przebudowy łodzi bezpokładowych, potem pojawiły się łodzie typu TR-13 oraz łodzie 10- i 15-metrowe.
Prowadzono także kompleksowe modernizacje jednostek mające na celu poprawę ich efektywności, warunków pracy oraz dostosowanie do światowych standardów.
Wielkim osiągnięciem zakładu było zbudowanie dwóch łodzi ze stali nierdzewnej.
Royal Navy prezentuje Agamemnona. To szósty okręt podwodny typu Astute z napędem atomowym
W stoczni Naval Group położono stępkę pod trzecią fregatę dla Marynarki Wojennej Grecji
Singapur na czele miast morskich świata. Gdańsk w morskiej 40-tce
Unibaltic wzbogaca swoją flotę o nowy statek. To także drugi w jej historii, jaki otrzymał nazwę Apatyth
W stoczni TKMS zwodowano czwarty okręt podwodny dla Singapuru
EST-Floattech dostawcą kontenerowego systemu akumulatorów dla pierwszego w pełni elektrycznego pchacza