PMK
1 kwietnia do Holandii trafił częściowo wyposażony kadłub statku wielozadaniowego Baltic. Kadłub jest autorstwa polskiej stoczni Partner Stocznia z Polic.
Operatorem statku będzie Global Seatrade, a komercyjnie zarządzać nim będzie Ocean7 Projects. Jednostka będzie przeznaczona do przewozu ciężkich i wielkogabarytowych ładunków. Została wybudowana na zamówienie Hartman Marine Shipbuilding, do którego należy także Global Seatrade.
Statek został zbudowany według projektu R2. Jest to siostrzana jednostka wobec zbudowanych wcześniej statków Nordic, Oceanic, Arctic Rock, Northern Rock. Różnią się tylko umiejscowieniem nadbudówki, którą zaplanowano na dziobie.
Kadłuby do tych statków również powstały w Partner Stocznia. Dodatkowo w Policach powstaje kolejny kadłub dla Hartmana – dla jednostki Western Rock, siostrzanej Baltica.
Dane jednostki:
długość: 92,90 m
szerokość: 15,00 m
zanurzenie: 5,00 m
nośność: 3500 t
silnik: Wartsila 6L20
moc: MCR 1200 kW, CSR 1020 kW
prędkość: 13,00 węzłów
Mein Shiff 7 przygotowuje się do prób morskich. To kolejny wycieczkowiec powstający w Meyer Turku
Wyposażenie napędu od Kongsberga nada prędkości fregatom niderlandzkiego "Miecznika"
Tragedia w gdańskiej stoczni. To było morderstwo, nie wypadek
Dzięki systemowi smarowania powietrzem OceanGlide firma Alfa Laval podpisała pierwsze porozumienie o współpracy z koreańską stocznią
5 wiodących flot świata ma wartość PKB Polski. Polska nie jest drugą Japonią
Eureka Shipping ogłasza budowę najnowocześniejszego statku do transportu cementu