PMK
Projekt P310 świętował wczoraj ważną datę. 28 czerwca w stoczni Crist odbyło się uroczyste położenie stępki pod prom typu „double-ended" przeznaczonego dla finlandzkiego armatora. Pływający pomiędzy Nauvo a Parainen prom ma służyć do transportu 90 pojazdów i blisko 400 osób.
W położeniu stępki uczestniczyli m.in. przedstawiciele zarządu stoczni Crist S.A. oraz zespół projektowy. To istotny moment w budowie jednostki, której pierwsze cięcie stali miało miejsce 6 kwietnia tego roku.
- Za nami ósmy z osiemnastu miesięcy prac zgodnych z harmonogramem. Cieszą nas kolejne, specjalistyczne realizacje, szczególnie na wymagającym, fińskim rynku - mówi Zdzisław Bahyrycz, pełnomocnik Zarządu Crist S.A.
Innowacyjność jednostki FinFerries to nie tylko jej ekologiczne zasilanie bazujące na komponentach Simensa. Prom o rozmiarach 96 m długości i ponad 15 m szerokości będzie obsługiwany przez zaledwie trzyosobową załogę.
Podczas trudnych warunków pogodowych, jednostka może być opcjonalnie napędzana trzema wysokoprężnymi i ekologicznymi silnikami dieslowo-hybrydowymi. Dzięki swojej konstrukcji P310 pozwala na szybki załadunek i wyładunek.Baterie jednostki będą ładowane podczas każdego przypłynięcia promu do portu poprzez zamontowane na lądzie urządzenie ładujące. Czas do tego potrzebny to zaledwie ok. 5 minut. Dodatkowe, godzinne ładowanie będzie odbywać się w porze lunchu oraz w nocy.
Carnival Corporation z dobrym wynikiem za pierwszy kwartał
Stoczniowcy wyróżnieni przez marszałka za wkład w rozwój województwa pomorskiego
Optonaval nawiązuje współpracę z Damen Naval przy budowie niemieckich fregat nowej generacji
Rozpoczyna się budowa trzeciego, atomowego okrętu podwodnego dla Francji
Elektryczne wodoloty ze Sztokholmu wypłyną na wody Abu Zabi
Morskie baterie pod kontrolą. Corvus Energy skontroluje baterie w czasie rejsu