• <
nauta_2024

Kolejny armator zamawia kontenerowce – sześć nowych jednostek zakontraktował CMA CGM

06.06.2015 05:33 Źródło: własne
Strona główna Przemysł Stoczniowy, Przemysł Morski, Stocznie, Statki Kolejny armator zamawia kontenerowce – sześć nowych jednostek zakontraktował CMA CGM

Partnerzy portalu

Kolejny armator zamawia kontenerowce – sześć nowych jednostek zakontraktował CMA CGM - GospodarkaMorska.pl

CMA CGM, trzeci największy na świecie armator kontenerowców, zakontraktował sześć nowych jednostek o nośności 14 tys. TEU każda. Zamówienie otrzymała południowokoreańska stocznia Hyundai Heavy Industries Ulsan (HHI). Statki mają być gotowe na początku 2017 roku.

CMA CGM czeka również na odbiór  siedmiu innych jednostek zamówionych w trzech różnych stoczniach. W przyszłym miesiącu pierwsza z nich, Bougainville (18 tys. TEU), zostania zwodowana w stoczni Samsung w Południowej Korei. Kolejne trzy jednostki o tej wielkości powstają w chińskiej Shanghai Jiangnan Changxing.

Nie tak dawno swoje zamówienie złożył też Maersk Line, największy na świecie armator kontenerowców. W zeszłym tygodniu podpisał kontrakt na budowę 11 nowych jednostek drugiej generacji o nośności 19,6 tys. TEU każdy. Zlecenie otrzymała południowokoreańska stocznia Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering (DSME). Umowa zawiera możliwość budowy kolejnych sześciu statków i opiewa na kwotę 1,8 mld dolarów.

Zamówienie na kontenerowce UCLV (Ultra Large Container Vessels) o nośności ponad 18 tys. TEU złożyli także: MOL, OOCL czyli razem z Maerskiem i CMA CGM najwięksi gracze na rynku. Skutkiem tego cała branża jest obecnie zadłużona na 80 mld dolarów. -  W tej sytuacji wiele firm stoi na rozdrożu. Albo zarobią krocie na rozwoju floty albo będą musieli szukać pomocy banów, by spłacić swoje długi – pisali w zeszłym tygodniu w swoim raporcie analitycy z agencji Drewry.

etmal_790x120_gif_2020

Partnerzy portalu

EU_CERT_2024

Dziękujemy za wysłane grafiki.