Prom „Karsibór I”, obsługujący przeprawę przez Świnę pomiędzy wyspą Wolin i Uznam, przypłynął w poniedziałek ze Świnoujścia do Szczecina. Przejdzie przebudowę w Morskiej Stoczni Remontowej „Gryfia”, która wygrała przetarg na to zadanie.
To kolejna jednostka z tej serii, która przejdzie remont i przebudowę w Gryfii. Poprzednia – „Karsibór II” – była remonowana w Szczecinie na przełomie 2012 i 2013 r.
Są to promy śródlądowe, pasażersko-samochodowe, obsługiwane przez Żeglugę Świnoujską na zlecenie urzędu miasta. Mieszczą do 70 samochodów i ok. 300 osób. Przeprawę obsługują cztery „Karsibory”, mające w nazwach kolejne liczby rzymskie – od I do IV.
– „Karsibór I” przejdzie u nas kompleksowy remont siłowni okrętowej, obejmujący m.in. wymianę układu napędowego – informuje Paweł Porzycki, dyrektor marketingu w „Gryfii”. – Ze względu na wybrane rozwiązania przewidziane są drobne zmiany w kadłubie – nowe układy znajdą się na dziobie i na rufie. Na promie zamontowane będą zespoły prądotwórcze.
Przy okazji jednostka przejdzie „kosmetyczne” prace remontowe. Przebudowa ma się zakończyć do połowy czerwca, przed sezonem letnim.
Przypomnijmy, że długo trwało wyłanianie wykonawcy modernizacji „Karsibora I”. Kolejne przetargi unieważniano, gdyż ceny oferentów przekraczały kwotę, jaką na ten cel przeznaczył świnoujski samorząd. W końcu zmieniono planowane początkowo rozwiązania techniczne na tańsze. Ostatni przetarg rozstrzygnięto w sierpniu ub. roku. Wygrała go MSR „Gryfia” z ofertą ok. 15 mln zł.
W stoczni Naval Group położono stępkę pod trzecią fregatę dla Marynarki Wojennej Grecji
Singapur na czele miast morskich świata. Gdańsk w morskiej 40-tce
Unibaltic wzbogaca swoją flotę o nowy statek. To także drugi w jej historii, jaki otrzymał nazwę Apatyth
W stoczni TKMS zwodowano czwarty okręt podwodny dla Singapuru
EST-Floattech dostawcą kontenerowego systemu akumulatorów dla pierwszego w pełni elektrycznego pchacza
Konferencja „Morska flota handlowa pod narodową banderą. Polską racją stanu!"