PMK
W sobotę ze Stoczni Crist wypłynął częściowo wyposażony kadłub kablowca ABB Victoria, zamówionego przez firmę ABB. Teraz kadłub zmierza do norweskiej stoczni Ulsteinvik, gdzie zostanie dokończona budowa jednostki. Statek trafi do służby w 2017 roku.
ABB Victoria ma być najnowocześniejszym kablowcem do układania i serwisowania kabli podmorskich. Jednostka będzie mierzyć 140 m długości i 30 m szerokości. W polskim zakładzie powstał kadłub z nadbudówką i zainstalowaną częścią urządzeń i systemów ogólnookrętowych. Stępkę pod budowę statku położona 10 października zeszłego roku.
Na pokładzie kablowca znajdzie się wiele rozwiązań stworzonych przez ABB. Przykładem może być pokładowa sieć stałego napięcia oraz specjalny system rozdzielczy energii elektrycznej, które będą korzystać z jednego obdwodu stałoprądowego do napędu statku.
Dodtkowo jednostka będzie wyposażona w pełny system automatyki ABB oraz trzy pędniki typu Azipod. Wszystkie te nowoczesne systemy pozwolą oszczędzić zużycie paliwa o 27 procent. Na pokładzie jednostki zainstalowane zostanie nowoczesne oprogramowanie do monitorowania ruchu i prognozowania.
Dzięki systemowi smarowania powietrzem OceanGlide firma Alfa Laval podpisała pierwsze porozumienie o współpracy z koreańską stocznią
5 wiodących flot świata ma wartość PKB Polski. Polska nie jest drugą Japonią
Eureka Shipping ogłasza budowę najnowocześniejszego statku do transportu cementu
W Japonii powstanie innowacyjny statek do transportu komponentów do morskich turbin wiatrowych
Pojazd rodem z science-fiction ma wzmocnić potencjał ukraińskich sił morskich
Amerykanie zwodowali swój pierwszy statek instalacyjny