ew
Na tronie Seatrade Group pojawiła się informacja o odebraniu nowego statku do przewozu koncentratu soku z owoców cytrusowych. Juice Express, bo tak nazywa się jednostka - został zbudowany w stoczni Guangxin Shipbuilding & Heavy Industry Co., Ltd (GSHI) w Chinach.
W uroczystości brali udział m.in.: AiHu, dyrektor generalny GSHI oraz Mark Jansen, dyrektor zarządzający Seatrade Groningen i reprezentujący właścicieli, Seatrade Group of Companies i Tico Frut .
Vincent Peeters, dyrektor techniczny Seatrade Groningen wyraził swoje podziękowania wobec stoczniowców zaangażowanych w budowę statku.
Zhou Meng Yao należąca do zespołu Seatrade, nazwała i ochrzciła statek, życzyjąc statkowi, jej kapitanowi, załodze i właścicielom długiej, bezpiecznej i dostatniej przyszłości.
Projekt tego niemal 100-metrowego statku, który zastąpiwysłużoną jednostkę, opracowało biuro projektowo-konsultingowe Groot Ship Design z Holandii.
Juice Express jest przystosowany do transportu chłodzonych soków owocowych, kontenerów chłodniczych i ładunków suchych. Przestrzeń ładunkowa została podzielona na cztery części. Trzy z nich wyposażone są w zbiorniki na sok ze stali nierdzewnej.
Nowy statek to jednostka o wymiarach 100m × 16m, osiągająca prędkość 11,4 węzła. Będzie pływała pod liberyjską banderą.
W stoczni Naval Group położono stępkę pod trzecią fregatę dla Marynarki Wojennej Grecji
Singapur na czele miast morskich świata. Gdańsk w morskiej 40-tce
Unibaltic wzbogaca swoją flotę o nowy statek. To także drugi w jej historii, jaki otrzymał nazwę Apatyth
W stoczni TKMS zwodowano czwarty okręt podwodny dla Singapuru
EST-Floattech dostawcą kontenerowego systemu akumulatorów dla pierwszego w pełni elektrycznego pchacza
Konferencja „Morska flota handlowa pod narodową banderą. Polską racją stanu!"