mk
W poniedziałek, 24 kwietnia innowacyjny prom P310 zbudowany w gdyńskiej stoczni Crist wypłynął na próby morskie. Jednostka typu "double-ended ferry”, wyposażona w hybrydowy napęd, na początku maja zostanie przekazana fińskiemu armatorowi – Finferries. Prom będzie pływał pomiędzy Nauvo a Parainen. Na swój pokład weźmie 90 pojazdów i maksymalnie 372 osób.
Budowa tej jednostki to kolejna przełomowa realizacja w stoczni Crist. Prom jako jeden z nielicznych w Europie posiada napęd hybrydowy (diesel-elektryczny). Przy rozmiarach 96 m długości i ponad 15 m szerokości będzie obsługiwany przez zaledwie trzyosobową załogę. Podczas trudnych warunków pogodowych, jednostka może być opcjonalnie napędzana trzema wysokoprężnymi i ekologicznymi silnikami dieslowo-elektrycznymi.
Statek zostanie wyposażony w zespół baterii o żywotności min. 10 lat. Ładowanie akumulatorów będzie odbywało się każdorazowo podczas załadunku i rozładunku, a czas do tego potrzebny wyniesie zaledwie 7 min.
Jednostki o nowoczesnych, ekologicznych napędach coraz cześciej opuszczają doki polskich stoczni. W ubiegłym tygodniu budowę dwóch mniejszych promów o podobnym napędzie rozpoczęła stocznia Remontowa Shipbuilding.
Dane techniczne:
• Długość: 96,35 m
• Szerokość: 15,2 m
• Wysokość: 5 m
• Zanurzenie: 3,5 m
• Notacja klasy: DNV +1A1, R3, Car Ferry B, ICE 1B, PET, E0, Battery Power
Dwa największe na świecie promy wodorowe powstaną w Norwegii
Wyciek wody i porażenie prądem przyczyną śmierci technika na pokładzie promu Stena Line
Mein Shiff 7 przygotowuje się do prób morskich. To kolejny wycieczkowiec powstający w Meyer Turku
Wyposażenie napędowe od Kongsberga nada prędkości fregatom niderlandzkiego "Miecznika"
Saab dostarczy siłom morskim Hiszpanii systemy ostrzegania laserowego dla nowych fregat
Tragedia w gdańskiej stoczni. To było morderstwo, nie wypadek