• <
nauta_2024

Hybrydowy prom ze stoczni Crist już na próbach morskich

mk

24.04.2017 19:05 Źródło: własne
Strona główna Przemysł Stoczniowy, Przemysł Morski, Stocznie, Statki Hybrydowy prom ze stoczni Crist już na próbach morskich

Partnerzy portalu

Hybrydowy prom ze stoczni Crist już na próbach morskich - GospodarkaMorska.pl

W poniedziałek, 24 kwietnia innowacyjny prom P310 zbudowany w gdyńskiej stoczni Crist wypłynął na próby morskie. Jednostka typu "double-ended ferry”, wyposażona w hybrydowy napęd, na początku maja zostanie przekazana fińskiemu armatorowi – Finferries. Prom będzie pływał pomiędzy Nauvo a Parainen. Na swój pokład weźmie 90 pojazdów i maksymalnie 372 osób.

Budowa tej jednostki to kolejna przełomowa realizacja w stoczni Crist. Prom jako jeden z nielicznych w Europie posiada napęd hybrydowy (diesel-elektryczny). Przy rozmiarach 96 m długości i ponad 15 m szerokości będzie obsługiwany przez zaledwie trzyosobową załogę. Podczas trudnych warunków pogodowych, jednostka może być opcjonalnie napędzana trzema wysokoprężnymi i ekologicznymi silnikami dieslowo-elektrycznymi.

Statek zostanie wyposażony w zespół baterii o żywotności min. 10 lat. Ładowanie akumulatorów będzie odbywało się każdorazowo podczas załadunku i rozładunku, a czas do tego potrzebny wyniesie zaledwie 7 min.

Jednostki o nowoczesnych, ekologicznych napędach coraz cześciej opuszczają doki polskich stoczni. W ubiegłym tygodniu budowę dwóch mniejszych promów o podobnym napędzie rozpoczęła stocznia Remontowa Shipbuilding.

Dane techniczne:

•    Długość: 96,35 m
•    Szerokość: 15,2 m
•    Wysokość: 5 m
•    Zanurzenie: 3,5 m
•    Notacja klasy: DNV +1A1, R3, Car Ferry B, ICE 1B, PET, E0, Battery Power

etmal_790x120_gif_2020

Partnerzy portalu

aste_390x150_2023

Dziękujemy za wysłane grafiki.