mk
Morska Stocznia Remontowa Gryfia, która ma realizować kontrakt budowy pierwszego promu dla Polskiej Żeglugi Bałtyckiej, zakłada zwiększenie zatrudnienia o ok. 100 osób – podaje Radio Szczecin.
Minister gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej Marek Gróbarczyk, podczas wyjazdowego posiedzenia sejmowej Komisji Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej, która odbyła się w Szczecinie, przypomniał o podpisanym w Kołobrzegu kontrakcie na budowę promu pasażersko-towarowego dla Polskiej Żeglugi Bałtyckiej. Stroną wykonawczą kontraktu jest Morska Stoczni Remontowej Gryfia.
- Tak jak zapowiada prezes Gryfii, pan Marek Różalski, on oczekuje znacznego wzrostu pracowników, przede wszystkim w obszarze produkcyjnym. Wydaje się, że to jest zasadne i bezwzględnie konieczne do realizacji tego zadania – powiedział minister Marek Gróbarczyk.
Położenie stępki pod nowy prom na pochylni Wulkan Szczecińskiego parku Przemysłowego Stoczni Szczecińskiej planowane jest w drugim kwartale br.
Nowy prom będzie miał linię załadunkową 3 km, szerokość 30 m i zabierze na swój pokład 400 pasażerów. Docelowo ma pracować na nim 100 osób. PŻB ma się starać, aby jednostka pływała pod polską banderą. Szacowany koszt budowy promu to 110 milionów dolarów. Przewidywany termin przekazania jednostki to kwiecień 2019 roku.
Tragedia w gdańskiej stoczni. To było morderstwo, nie wypadek
Dzięki systemowi smarowania powietrzem OceanGlide firma Alfa Laval podpisała pierwsze porozumienie o współpracy z koreańską stocznią
5 wiodących flot świata ma wartość PKB Polski. Polska nie jest drugą Japonią
Eureka Shipping ogłasza budowę najnowocześniejszego statku do transportu cementu
W Japonii powstanie innowacyjny statek do transportu komponentów do morskich turbin wiatrowych
Pojazd rodem z science-fiction ma wzmocnić potencjał ukraińskich sił morskich