1 i 2 lipca w Energomontażu-Północ Gdynia odbył się załadunek wieży do układania rurociągów wykonanej na zamówienie firmy REEL S.A.S. Konstrukcja została załadowana za pomocą dźwigu pływającego.
W ramach zamówienia EPG wykonał wieżę typu j-lay tower do pionowego opuszczania giętkich rur układanych na dnie morskim. Konstrukcja o masie 902 ton i wysokości 42 m jest przeznaczona na specjalistyczny statek PLSV (Pipe Lay Support Vessel). Podobną wieżę Energomontaż-Północ Gdynia wykonał w 2013 r. na zlecenie firmy IMECA, która należy do grupy REEL.
Operację transportu gigantycznej konstrukcji przeprowadziła firma Elpo Gdańsk.
Budowa wieży to jedno z trzech zleceń, jakie w ostatnim czasie Energomontaż-Północ Gdynia realizuje dla francuskiej firmy. Oprócz wieży klient zamówił w EPG również dwa poziome bębny do nawijania i podawania rur giętkich układanych przy pomocy wieży, które trafią na specjalistyczne statki.
Klient EPG - REEL S.A.S., działa na rynku od 1946 r., firma specjalizuje się w projektowaniu, produkcji i konserwacji urządzeń dźwigowych, które wykorzystywane są w kluczowych sektorach przemysłu – energetyce, metalurgii, offshore oraz sektorze obronnym.
**************************************************
Energomontaż-Północ Gdynia specjalizuje się w produkcji dla szeroko pojętego sektora offshore. EPG jest dostawcą cenionym przez klientów na całym świecie. Ponad 80 procent produktów EPG trafia na eksport. Spółka ma w swym portfolio szereg projektów związanych z wydobyciem surowców z dna morskiego, m.in.: wykonanie konstrukcji podwodnych do eksploatacji złoża Moho-Nord, prefabrykację wieży Helix do obsługi podwodnych odwiertów, prefabrykację kotw ssących na platformę Aasta Ahnsteen. Oprócz projektów związanych z przemysłem wydobywczym, EPG zrealizował także projekty przeznaczone do budowy morskich farm wiatrowych (w tym do największej na świecie farmy London Array).
Tragedia w gdańskiej stoczni. To było morderstwo, nie wypadek
Dzięki systemowi smarowania powietrzem OceanGlide firma Alfa Laval podpisała pierwsze porozumienie o współpracy z koreańską stocznią
5 wiodących flot świata ma wartość PKB Polski. Polska nie jest drugą Japonią
Eureka Shipping ogłasza budowę najnowocześniejszego statku do transportu cementu
W Japonii powstanie innowacyjny statek do transportu komponentów do morskich turbin wiatrowych
Pojazd rodem z science-fiction ma wzmocnić potencjał ukraińskich sił morskich