• <
nauta_2024

Gigant zasilany LNG już gotowy do wodowania

26.08.2015 08:42 Źródło: własne

Partnerzy portalu

Gigant zasilany LNG już gotowy do wodowania - GospodarkaMorska.pl

Już w sobotę odbędzie się ceremonia chrztu i wodowanie "TOTE 2", drugiego na świecie kontenerowca zasilanego LNG. Na nowych zdjęciach możemy zobaczyć zainstalowane zielone zbiorniki do przechowywania tego ekologicznego paliwa.

Wodowanie pierwszej jednostki tego typu - "Isla Bella"- zgromadziło na uroczystości 3,4 tys. stoczniowców wraz z rodzinami.  Łączna wartość inwestycji wynosi 350 mln dolarów. Kontenerowce te, znane jako Marlin Class, są największymi suchymi statkami towarowymi pływającymi dzięki energii uzyskanej z gazu ziemnego. Zostały wyposażone w system utylizacji wód balastowych, co czyni je najbardziej ekologicznymi statkami na świecie. Dzięki spalaniu skroplonego gazu ziemnego, zamiast tradycyjnego oleju, okręty staną się bardziej efektywne, będą też powodowały mniejsze zanieczyszczenie.

"TOTE 2" będzie ochrzczony przez Emmę Engle, akcjonariuszkę firmy Saltchuk i należącą do trzeciego pokolenia członkinię rodziny Saltchuk, która jest właścicielem firmy TOTE. Z kolei matką chrzestną "Isla Belli" jest Sophie Sacco, żona przewodniczącego Międzynarodowej Unii Marynarzy (Seafarers International Union ), Michaela Sacco. Statek wyposażony jest w silniki MAN, będzie mógł poruszać się z prędkością do 22 węzłów. "Isla Bella" została zaprojektowna przez Dsec, spółkę z Korei południowej, która wraz ze stocznią NASSCO zajmuje się budową statków handlowych.

Przypomnijmy, że zgodnie z konwencją BWT, do roku 2017 roku wszystkie statki muszą być wyposażone w systemy oczyszczania wód balastowych, uznane przez IMO. Zainstalowanie systemu, w zależności od tonażu jednostki, może kosztować armatora od 400 tys. do 2 mln dolarów. Światowy rynek, gdy chodzi o wartość dostaw i koszty montowania systemów, ocenia się na 30 mld dolarów.

Systemy oczyszczające wody balastowe opierają się na różnych zasadach i sposobach działania. Są to: dezynfekcja preparatami chemicznymi, ulegającymi biodegradacji, ozonowanie, usuwanie tlenu, filtrowanie, napromieniowanie UV (promienie ultrafioletowe, uszkadzające genetycznie mikroorganizmy i zapobiegające ich reprodukcji), generowanie ultradźwięków (drgań o wysokiej częstotliwości, powodujących destrukcję mikrobów), ogrzewanie wód balastowych do temperatury 45 stopni C i pompowanie wód wysokim ciśnieniem i gwałtowne ich rozprężanie. Niektóre systemy stanowią kombinację różnych sposobów neutralizacji wód balastowych, jak napromieniowanie UV i ozonowanie czy filtrowanie i sterylizacja.

Wymiary "Isla Belli"

Długość: 233 m
Szerokość: 32,2 m
Głębokość: 18,3 m
Zanurzenie: 10,5 m
Silnik: MAN 8L70ME-C8.2-GI
Prędkość: do 22 węzłów

etmal_790x120_gif_2020

Partnerzy portalu

EU_CERT_2024

Dziękujemy za wysłane grafiki.