PMK
Prelude FLNG (floating liquefied natural gas), największa w historii jednostka offshore, wpłynęła właśnie na australijskie wody. Wkrótce pływająca stacja skraplania gazu ziemnego rozpocznie tam pracę na złożu gazu.
Teraz jednostka przygotowuje się do zakotwiczenia. Odbędzie się to za pomocą 16 łańcuchów cumowniczych. Po bezpiecznym zakotwiczeniu rozpocznie się proces oddania do eksploatacji, która ma trwać od 9 do 12 miesięcy. Następnie gigant przez okres około 25 lat, będzie używany do chłodzenia wydobytego gazu ziemnego do -162 ° C. Kiedy gaz zmniejszy swoją objętość o 600 razy, będzie eksportowany do klientów w Azji.
Jednostka pod koniec czerwca wyruszyła z koreańskiej stoczni Samsung Heavy Industry, gdzie została zbudowana. Gigant był holowany przez 3 tys. mil morskich przez jednostki Terasea Hawk, Tereasea Falcon i Terasea Osprey.
Ten specjalistyczny statek będzie mógł roczne wytwarzać do 3,6 mln ton LNG. Według projektu, instalacja do skraplania gazu ziemnego zajmie tylko czwartą część powierzchni lądowego terminala o takiej wydajności. Koszt budowy "Prelude" szacuje się na około 8 mld funtów.
Obiekt będzie zacumowany i podłączony do ogromnej sieci podwodnych systemów przeznaczonych do przepływu gazu. Jednostka ma 488 metrów długości, 74 szerokości, waży około 600 tys. ton. i jest jednym z najdroższych projektów morskich w historii.
Royal Navy prezentuje Agamemnona. To szósty okręt podwodny typu Astute z napędem atomowym
W stoczni Naval Group położono stępkę pod trzecią fregatę dla Marynarki Wojennej Grecji
Singapur na czele miast morskich świata. Gdańsk w morskiej 40-tce
Unibaltic wzbogaca swoją flotę o nowy statek. To także drugi w jej historii, jaki otrzymał nazwę Apatyth
W stoczni TKMS zwodowano czwarty okręt podwodny dla Singapuru
EST-Floattech dostawcą kontenerowego systemu akumulatorów dla pierwszego w pełni elektrycznego pchacza