Expom zwiększa możliwości produkcyjne w zakresie udźwigowienia oraz zabezpieczeń antykorozyjnych. To kolejna duża inwestycja w spółce specjalizującej się w produkcji wielkogabarytowych konstrukcji stalowych na potrzeby branż, m.in. morskiej, offshore czy energetycznej.
Prymarnym celem tej inwestycji jest zwiększenie możliwości wytwórczych firmy. Zakupiono nowoczesną suwnicę, dzięki czemu udźwigowienie produkcyjne wzrosło z dotychczasowych 10 do 30 ton. W malarni powstał ponadto nowy sektor do obróbki strumieniowo-ściernej, tj. nowa komora śrutownicza, wprowadzono także nowy system pomp malarskich – pomieszczenie zostało wyposażone w pompy membranowe wysokiej wydajności.
- Zwiększenie przepustowości na odcinku antykorozji to kluczowa inwestycja w infrastrukturę Expom, z racji wysokich wymogów antykorozyjnych w branżach, w których rozwijamy sprzedaż – tłumaczy Prezes Zarządu, Rafał Domżalski.
Dwa lata temu spółka Expom nakreśliła spójny plan inwestycyjny. Strategia ta zakładała przede wszystkim zwiększenie o połowę kubatury pomieszczeń oraz trzykrotny wzrost udźwigowienia. Zaplanowano ponadto zmianę technologii aplikacji powłok lakierniczych na bardziej wydajne, dobudowę kolejnej śrutownicy, jak również przeszkolenie załogi w zakresie obsługi projektów Frosio i Norsok. Wszystkie etapy firma realizuje konsekwentnie według założonego harmonogramu. Ostatnim elementem tego długofalowego programu rozwoju w tym obszarze jest budowa zautomatyzowanej, wysoko temperaturowej komory lakierniczej o kubaturze 500 metrów sześciennych. To innowacyjne urządzenie zostanie oddane do użytku już w sierpniu bieżącego roku i będzie zwieńczeniem tych inwestycji.
Łączny koszt poniesionych nakładów szacuje się na ponad 1 mln zł. Jest to największe przedsięwzięcie spółki Expom w ostatnich latach w zakresie rozwoju sekcji malarskiej.
Parametry malarni:
hala 1 - 50 x 20 x 10 m
hala 2 - 30 x 15 X 6 m
hala 3 - 20 x 15 x 6 m;
25 przeszkolonych malarzy/lakierników
4 osoby z nadzoru z uprawnieniami inspektorów.
Dwa największe na świecie promy wodorowe powstaną w Norwegii
Wyciek wody i porażenie prądem przyczyną śmierci technika na pokładzie promu Stena Line
Mein Shiff 7 przygotowuje się do prób morskich. To kolejny wycieczkowiec powstający w Meyer Turku
Wyposażenie napędowe od Kongsberga nada prędkości fregatom niderlandzkiego "Miecznika"
Saab dostarczy siłom morskim Hiszpanii systemy ostrzegania laserowego dla nowych fregat
Tragedia w gdańskiej stoczni. To było morderstwo, nie wypadek