PMK
Royal Caribbean Cruises (RCC), czołowy armator luksusowych wycieczkowców, zamówił dwa pasażerowce nowej generacji w fińskiej stoczni Meyer Turku. Będą to unikatowe jednostki wyposażone w napęd LNG. Ich dostarczenie do armatora jest planowane na 2022 i 2024 rok.
Dwa statki o tonażu 200 tys. gt powstają w ramach projektu Icon, którego celem jest stworzenie nowej generacji wycieczkowców napędzanych paliwem LNG naszpikowanych innowacjami. Jedną z nich jest użycie ogniw paliwowych w celu generowania prądu.
- Klasa Icon to początek podróży, mającej na celu minimalizacją wpływu żeglugi wycieczkowej na środowisko – powiedział Richard Fain, prezes RCC.
- Współpraca z Royal Carribean doprowadziła dotychczas do powstania wielu przełomowych jednostek, jak: Oasis, Celebrity Solstice, Quantum oraz Mein Schiff. Cieszymy się, że możemy wspólnie kontynuować ten trend, tym razem wprowadzając LNG do żeglugi wycieczkowej – powiedział Jan Meyer, prezes Meyer Turku.
Royal Navy prezentuje Agamemnona. To szósty okręt podwodny typu Astute z napędem atomowym
W stoczni Naval Group położono stępkę pod trzecią fregatę dla Marynarki Wojennej Grecji
Singapur na czele miast morskich świata. Gdańsk w morskiej 40-tce
Unibaltic wzbogaca swoją flotę o nowy statek. To także drugi w jej historii, jaki otrzymał nazwę Apatyth
W stoczni TKMS zwodowano czwarty okręt podwodny dla Singapuru
EST-Floattech dostawcą kontenerowego systemu akumulatorów dla pierwszego w pełni elektrycznego pchacza