PMK
Południowokoreańska stocznia Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering (DSME) zdobyła kolejny kontrakt na budowę jednostki do przewozu skroplonego gazu ziemnego.
Zamawiającym ma być jeden z armatorów z regionu Oceanii – donosi agencja prasowa Yonhap. Na razie nie ma dokładniejszych informacji o wartości kontraktu i terminie jego wypełnienia.
Dzięki temu zamówieniu portfel zamówień DSME sięga już 6,4 mld dolarów. To 88 proc. celu stoczni na ten rok. Zakład chciał ogólnie pozyskać nowe kontrakty o wartości 7,3 mld dolarów.
Trwa prawdziwy boom na zamawianie gazowców LNG. Nie ominął on także Korei Południowej. Rząd tego azjatyckiego kraju chce zamówić 140 statków napędzanych LNG – poinformowało Yonhap. Na ten cel zostanie przeznaczonych 1,7 bln wonów pomocy publicznej, czyli ok. 1,5 mld dolarów. Jednostki do 2025 r. mają być budowane w lokalnych stoczniach.
Jak poinformował Yoon Sung-hyuck, szef Ministerstwa Handlu, Przemysłu i Energii odpowiadający za południowokoreański przemysł stoczniowy i offshore, aby krajowe małe i średnie stocznie mogły konkurować z rywalami z Chin i z Japonii, muszą być pierwsze na rynku budowy jednostek przyjaznych dla środowiska.
Do 2025 r. Korea Południowa chce zainwestować w sektor cały LNG 2,5 mld dolarów. Jak informuje themeditelegraph.com, główne stocznie w kraju: Hyundai, Samsung oraz DSME, już wcześniej otrzymały rządowe wsparcie, co przełożyło się na większa liczbę zamówień. Teraz z pomocy rządu powinny skorzystać głównie małe i średnie przedsiębiorstwa stoczniowe.
Royal Navy prezentuje Agamemnona. To szósty okręt podwodny typu Astute z napędem atomowym
W stoczni Naval Group położono stępkę pod trzecią fregatę dla Marynarki Wojennej Grecji
Singapur na czele miast morskich świata. Gdańsk w morskiej 40-tce
Unibaltic wzbogaca swoją flotę o nowy statek. To także drugi w jej historii, jaki otrzymał nazwę Apatyth
W stoczni TKMS zwodowano czwarty okręt podwodny dla Singapuru
EST-Floattech dostawcą kontenerowego systemu akumulatorów dla pierwszego w pełni elektrycznego pchacza